Třístupňový model kurzu informační gramotnosti pro studenty Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze
Three-stage Model of Information Literacy Class for Students of Faculty of Arts, Charles University, Prague
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/31098Identifiers
Study Information System: 86400
CU Caralogue: 990012348600106986
Collections
- Kvalifikační práce [23989]
Author
Advisor
Referee
Musil, Vladimír
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information and Library Studies
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
17. 5. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tématem práce je návrh tří úrovní kurzů informační gramotnosti, které by měly být postupně implementovány do informačního vzdělávání na FF UK. První úrovní je systém volně dostupných online tutoriálů, které formou návodu a ukázek práce s nejznámějšími systémy podpoří využívání dostupných elektronických zdrojů a nabídnou nápovědu či metodiku pro psaní odborných textů. Ve druhém stupni je navržen řádný výběrový kurz formou prezenční výuky v rozsahu jednoho semestru, který by měl již status standardního atestovaného předmětu s předem daným objemem znalostí využitelných pro odbornou práci. Posledním, třetím stupněm je e-learningový kurz zakončený testem a udělením atestace. Návrhu předchází analýza stavu výuky informační výchovy na FF UK a příklady řešení na jiných vysokých školách. Závěr práce je věnovaný dostupným softwarovým nástrojům využívaným v e-learningu.