Postoje českých žáků k přírodovědným předmětům a metody výuky těchto předmětů (Analýza dat získaných v rámci mezinárodního výzkumu TIMSS)
Attitudes of czech students toward science subjects and teaching methods used in this subjects (Data analysis of TIMSS research)
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/30633Identifiers
Study Information System: 62849
CU Caralogue: 990013864670106986
Collections
- Kvalifikační práce [11338]
Author
Advisor
Referee
Žák, Vojtěch
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Training Teachers of Physics and Mathematics at Higher Secondary Schools
Department
Department of Physics Education
Date of defense
11. 5. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
V předložené práci se zabývám postoji českých žáků k přírodovědným předmětům a metodám práce využívaným v přírodovědných předmětech, a také jejich časovým vývojem. Vše je zpracováno na základě analýzy dat získaných v rámci dotazníkového šetření výzkumu TIMSS 2007. Výsledky jsem porovnala s údaji z předchozích šetření výzkumu TIMSS v letech 1995 a 1999 a výsledky výzkumu PISA v této oblasti. Diplomová práce navazuje na práci bakalářskou z roku 2008, která byla zaměřena na postoje českých žáků k přírodovědným předmětům zjištěné v rámci výzkumu TIMSS 1995 a 1999 a výzkumu PISA.
In the presented work I study czech students attitudes toward science subjects, especially physics, and science teachers attitudes toward their job and teaching methods in science subjects and also their trends consequent upon data analysis of TIMSS 2007. Results were compared with data from previous surveys in years 1995 and 1999 and data from PISA research. My thesis is built on my previous bachelor thesis from 2008 that studied student attitudes toward science subjects upon data analysis of TIMSS 1995 and 1999 and PISA.