Zobrazit minimální záznam

Teaching zoology in high schools, and its bearing upon formation of evolutionary thought
dc.contributor.advisorRoček, Zbyněk
dc.creatorKuchová-Breburdová, Hana
dc.date.accessioned2017-04-21T04:16:24Z
dc.date.available2017-04-21T04:16:24Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/30114
dc.description.abstractMoje bakalářská práce se zabývá studiem podmínek, které by měly formovat evoluční myšlení budoucích vysokoškolských studentů. Cílem bakalářské práce je jistit, zda zoologické poznatky získané studiem na středních školách (zejména s přihlédnutím k jejich výběru a způsobu výuky) jsou dostatečným základem pro osvojení evolučního způsobu myšlení. Klíčový je v bakalářské práci dotazník (test) pro studenty dvou vybraných státních gymnázií. Otázky v dotazníku jsem se snažila formulovat tak, aby byl student nucen projevit vlastní názor i znalosti, nikoliv jen objem naučené látky. Otázky byly uvedeny ve speciálním pořadí, některé byly "skrytě" zaměřeny na příčiny a principy evoluce, jiné lehce odváděly studentovu pozornost především z didaktického hlediska tak, aby student nepochopil přesný záměr tohoto dotazníku. Cílem bylo zjistit, do jaké míry se představy studentů přibližují obecně přijímané definici evoluce. Výsledky byly porovnány s podobnými výzkumy. Klíčová slova: evoluce, definice evoluce, obecně akceptovaná evoluce, analýza učebnic, dotazník, gymnázium U Libeňského zámku, gymnázium Litoměřická, studenti 4. ročníkůcs_CZ
dc.description.abstractMy thesis deals with the study of conditions that should shape the evolution of thinking of future college students. It's aim is to determine whether zoological knowledge gained by studying at secondary schools (especially with regard to their choice of a teaching method) is a sufficient basis for adopting an evolutionary way of thinking. For this thesis is questionnaire (test) for students of two selected state schools. I had tried to formulate the questinons in such a way that the students were forced to express their own opinions and knowledge, not just learned facts of the subject matters. Questions were placed in a special order. Some were "hidden" focused on the causes and principles of evolution, others slightly diverted students' attention, especially from the didactic point of view, so that students would not understand the exact intent of this questionnaire. The aim was to determine to what extent the ideas of students approximate to a generally accepted definition of evolution. The results were compared with similar studies. Keywords: evolution, definition of evolution, generally accepted evolution, analysis of textbooks, questionnaire, U Libeňského zámku grammar school, Litoměřická grammar school l, 4th grade studentsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectgenerally accepted evolutionen_US
dc.subjectanalysis of textbooksen_US
dc.subjectquestionnaireen_US
dc.subjectdefinice evolucecs_CZ
dc.subjectanalýza učebniccs_CZ
dc.subjectdotazníkcs_CZ
dc.titleVýuka zoologie na gymnáziu a její vliv na formování evolučního myšlení studentůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-08
dc.description.departmentDepartment of Zoologyen_US
dc.description.departmentKatedra zoologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId79322
dc.title.translatedTeaching zoology in high schools, and its bearing upon formation of evolutionary thoughten_US
dc.contributor.refereeRůžková, Ivana
dc.identifier.aleph001290058
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology Oriented at Education - Geography Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programBiologiecs_CZ
thesis.degree.programBiologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra zoologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Zoologyen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology Oriented at Education - Geography Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csBiologiecs_CZ
uk.degree-program.enBiologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csMoje bakalářská práce se zabývá studiem podmínek, které by měly formovat evoluční myšlení budoucích vysokoškolských studentů. Cílem bakalářské práce je jistit, zda zoologické poznatky získané studiem na středních školách (zejména s přihlédnutím k jejich výběru a způsobu výuky) jsou dostatečným základem pro osvojení evolučního způsobu myšlení. Klíčový je v bakalářské práci dotazník (test) pro studenty dvou vybraných státních gymnázií. Otázky v dotazníku jsem se snažila formulovat tak, aby byl student nucen projevit vlastní názor i znalosti, nikoliv jen objem naučené látky. Otázky byly uvedeny ve speciálním pořadí, některé byly "skrytě" zaměřeny na příčiny a principy evoluce, jiné lehce odváděly studentovu pozornost především z didaktického hlediska tak, aby student nepochopil přesný záměr tohoto dotazníku. Cílem bylo zjistit, do jaké míry se představy studentů přibližují obecně přijímané definici evoluce. Výsledky byly porovnány s podobnými výzkumy. Klíčová slova: evoluce, definice evoluce, obecně akceptovaná evoluce, analýza učebnic, dotazník, gymnázium U Libeňského zámku, gymnázium Litoměřická, studenti 4. ročníkůcs_CZ
uk.abstract.enMy thesis deals with the study of conditions that should shape the evolution of thinking of future college students. It's aim is to determine whether zoological knowledge gained by studying at secondary schools (especially with regard to their choice of a teaching method) is a sufficient basis for adopting an evolutionary way of thinking. For this thesis is questionnaire (test) for students of two selected state schools. I had tried to formulate the questinons in such a way that the students were forced to express their own opinions and knowledge, not just learned facts of the subject matters. Questions were placed in a special order. Some were "hidden" focused on the causes and principles of evolution, others slightly diverted students' attention, especially from the didactic point of view, so that students would not understand the exact intent of this questionnaire. The aim was to determine to what extent the ideas of students approximate to a generally accepted definition of evolution. The results were compared with similar studies. Keywords: evolution, definition of evolution, generally accepted evolution, analysis of textbooks, questionnaire, U Libeňského zámku grammar school, Litoměřická grammar school l, 4th grade studentsen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra zoologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990012900580106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV