Bílá kniha terciárního vzdělávání z hledisk společnosti "pozdní doby"
Bílá kniha terciárního vzdělávání according to "Lateness" Society
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/30022Identifiers
Study Information System: 60646
Collections
- Kvalifikační práce [6714]
Author
Advisor
Referee
Sloboda, Zdeněk
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Electronic Culture and Semiotics
Department
Department of Electronic Culture and Semiotics
Date of defense
18. 3. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce se zabývá tématem vzdělávání v soudobé společnosti a obsahovou analýzou textu Bílé knihy terciárního vzdělávání (BKTV). V teoretické části jsou nejdříve definovány její základní pojmy: vzdělávání, BKTV a společnost "pozdní doby". Třetí kapitola představuje tři pojetí vývoje společnosti (McLuhan, Flusser, Leirman), na jejichž základě je možné si nastínit základní dějinnou linku vzdělávání. Čtvrtá kapitola nabízí devět různých hledisek problematizování pojmu vzdělávání ve společnosti "pozdní doby", z čehož je pro vlastní obsahovou analýzu BKTV primární teorie nevzdělanosti. V praktické části je provedena obsahová analýza BKTV v komparaci s 10 kritérii teorie nevzdělanosti. Přesahem práce jsou odkazy i na ostatní uváděné autory a vytvoření souboru kritérií, kterého by bylo možné využít pro hodnocení podobných reformních textů.
My thesis investigates a conception of a contemporary education and deals with a content analysis of a Bílá kniha terciárního vzdělávání (BKTV). There is a definition of three basic terms in the theoretical part: Education, BKTV and "Lateness" Society. Chapter 3 introduces three society development approaches (McLuhan, Flusser, Leirman). On these basis we are able to outline a basic historical educational link. Chapter 4 deals with 9 diverse viewpoints of "Lateness" Society education dilemma. A Nonscholarship Society Theory is the prior one for the BKTVcontent analysis. The BKTV content analysis carries out in the empirical part, in comparison with 10 Nonscholarship Society Theory criteria. The thesis enjambement consists in reference to those theorists dealed in the theoretical part and in creating of criteria useful for potential evaluation of similar educational texts.