dc.contributor.advisor | Etlík, Jaroslav | |
dc.creator | Řezáčová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2017-04-21T01:57:21Z | |
dc.date.available | 2017-04-21T01:57:21Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/29653 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce pojednává především o původu ,,tanečního muzikálu" jako specifické divadelní formy, kterou pojmenoval choreograf a režisér Libor Vaculík, aniž by jí v oblasti terminologie přikládal větší význam. Cílem práce je objasnit význam Vaculíkova hudebně-tanečního termínu, jenž není výjimečný formou pojetí, v němž tanec tvoří hlavní osu vyprávění, nýbrž způsobem zpracování, které se více než tančenému muzikálu podobá zpívanému baletu. Práce je členěna do tří částí - historické, výzkumné a analytické. V první z nich se zabývám vznikem a vývojem baletu a muzikálu jako základních žánrů, z nichž vychází Vaculíkovo označení pro tento hraniční útvar. Ve druhé části se věnuji problematice ,,tanečního muzikálu" v rámci světového hudebního divadla, kde na vybraných příkladech dokládám možné cesty vývoje této nové formy. V posledním, analytickém úseku spojeném s Vaculíkovou tvorbou, se zaměřuji na rozbor dvou ,,tanečních muzikálů" podle Freytagova modelu stavby dramatu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | In the first place this BA thesis deals with the origin of ,,a dance musical" as a particular dramatic form which was named by a choreographer and a director Libor Vaculík, who does not attach this a bigger importance in the field of terminology. This thesis tries to clear up meaning of Vaculík's music-dance term which is not exceptional in the conception in which the dance creates the central line of a narration but in the way of composition which is more similar to ,,dance musical" than to sung ballet. The work is divided into three parts - history, research and analysis. First part concentrates on the origin and the development of the ballet and the musical as a basic genres, from which originates Vaculík's term for this border genre. The second part is dedicated to the problem of ,,dance musical" within the scope of a world music drama and it is shown there on selected exemples the possible ways of a development of this new form. The last, analytical part connected with Vaculík's production is directed to analysis of two ,,dance musicals" according to Freytag's model of drama structure. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Libor Vaculík: od baletu k tanečnímu muzikálu | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-06-23 | |
dc.description.department | Departement of Theatre Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 74982 | |
dc.title.translated | Libor Vaculík: from ballet to dance musical | en_US |
dc.contributor.referee | Pšenička, Martin | |
dc.identifier.aleph | 001449353 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Divadelní věda | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theatre Studies | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Departement of Theatre Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Divadelní věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theatre Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce pojednává především o původu ,,tanečního muzikálu" jako specifické divadelní formy, kterou pojmenoval choreograf a režisér Libor Vaculík, aniž by jí v oblasti terminologie přikládal větší význam. Cílem práce je objasnit význam Vaculíkova hudebně-tanečního termínu, jenž není výjimečný formou pojetí, v němž tanec tvoří hlavní osu vyprávění, nýbrž způsobem zpracování, které se více než tančenému muzikálu podobá zpívanému baletu. Práce je členěna do tří částí - historické, výzkumné a analytické. V první z nich se zabývám vznikem a vývojem baletu a muzikálu jako základních žánrů, z nichž vychází Vaculíkovo označení pro tento hraniční útvar. Ve druhé části se věnuji problematice ,,tanečního muzikálu" v rámci světového hudebního divadla, kde na vybraných příkladech dokládám možné cesty vývoje této nové formy. V posledním, analytickém úseku spojeném s Vaculíkovou tvorbou, se zaměřuji na rozbor dvou ,,tanečních muzikálů" podle Freytagova modelu stavby dramatu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In the first place this BA thesis deals with the origin of ,,a dance musical" as a particular dramatic form which was named by a choreographer and a director Libor Vaculík, who does not attach this a bigger importance in the field of terminology. This thesis tries to clear up meaning of Vaculík's music-dance term which is not exceptional in the conception in which the dance creates the central line of a narration but in the way of composition which is more similar to ,,dance musical" than to sung ballet. The work is divided into three parts - history, research and analysis. First part concentrates on the origin and the development of the ballet and the musical as a basic genres, from which originates Vaculík's term for this border genre. The second part is dedicated to the problem of ,,dance musical" within the scope of a world music drama and it is shown there on selected exemples the possible ways of a development of this new form. The last, analytical part connected with Vaculík's production is directed to analysis of two ,,dance musicals" according to Freytag's model of drama structure. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014493530106986 | |