Zobrazit minimální záznam

Libor Vaculík: from ballet to dance musical
dc.contributor.advisorEtlík, Jaroslav
dc.creatorŘezáčová, Tereza
dc.date.accessioned2017-04-21T01:57:21Z
dc.date.available2017-04-21T01:57:21Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29653
dc.description.abstractBakalářská práce pojednává především o původu ,,tanečního muzikálu" jako specifické divadelní formy, kterou pojmenoval choreograf a režisér Libor Vaculík, aniž by jí v oblasti terminologie přikládal větší význam. Cílem práce je objasnit význam Vaculíkova hudebně-tanečního termínu, jenž není výjimečný formou pojetí, v němž tanec tvoří hlavní osu vyprávění, nýbrž způsobem zpracování, které se více než tančenému muzikálu podobá zpívanému baletu. Práce je členěna do tří částí - historické, výzkumné a analytické. V první z nich se zabývám vznikem a vývojem baletu a muzikálu jako základních žánrů, z nichž vychází Vaculíkovo označení pro tento hraniční útvar. Ve druhé části se věnuji problematice ,,tanečního muzikálu" v rámci světového hudebního divadla, kde na vybraných příkladech dokládám možné cesty vývoje této nové formy. V posledním, analytickém úseku spojeném s Vaculíkovou tvorbou, se zaměřuji na rozbor dvou ,,tanečních muzikálů" podle Freytagova modelu stavby dramatu.cs_CZ
dc.description.abstractIn the first place this BA thesis deals with the origin of ,,a dance musical" as a particular dramatic form which was named by a choreographer and a director Libor Vaculík, who does not attach this a bigger importance in the field of terminology. This thesis tries to clear up meaning of Vaculík's music-dance term which is not exceptional in the conception in which the dance creates the central line of a narration but in the way of composition which is more similar to ,,dance musical" than to sung ballet. The work is divided into three parts - history, research and analysis. First part concentrates on the origin and the development of the ballet and the musical as a basic genres, from which originates Vaculík's term for this border genre. The second part is dedicated to the problem of ,,dance musical" within the scope of a world music drama and it is shown there on selected exemples the possible ways of a development of this new form. The last, analytical part connected with Vaculík's production is directed to analysis of two ,,dance musicals" according to Freytag's model of drama structure.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleLibor Vaculík: od baletu k tanečnímu muzikálucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-23
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId74982
dc.title.translatedLibor Vaculík: from ballet to dance musicalen_US
dc.contributor.refereePšenička, Martin
dc.identifier.aleph001449353
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce pojednává především o původu ,,tanečního muzikálu" jako specifické divadelní formy, kterou pojmenoval choreograf a režisér Libor Vaculík, aniž by jí v oblasti terminologie přikládal větší význam. Cílem práce je objasnit význam Vaculíkova hudebně-tanečního termínu, jenž není výjimečný formou pojetí, v němž tanec tvoří hlavní osu vyprávění, nýbrž způsobem zpracování, které se více než tančenému muzikálu podobá zpívanému baletu. Práce je členěna do tří částí - historické, výzkumné a analytické. V první z nich se zabývám vznikem a vývojem baletu a muzikálu jako základních žánrů, z nichž vychází Vaculíkovo označení pro tento hraniční útvar. Ve druhé části se věnuji problematice ,,tanečního muzikálu" v rámci světového hudebního divadla, kde na vybraných příkladech dokládám možné cesty vývoje této nové formy. V posledním, analytickém úseku spojeném s Vaculíkovou tvorbou, se zaměřuji na rozbor dvou ,,tanečních muzikálů" podle Freytagova modelu stavby dramatu.cs_CZ
uk.abstract.enIn the first place this BA thesis deals with the origin of ,,a dance musical" as a particular dramatic form which was named by a choreographer and a director Libor Vaculík, who does not attach this a bigger importance in the field of terminology. This thesis tries to clear up meaning of Vaculík's music-dance term which is not exceptional in the conception in which the dance creates the central line of a narration but in the way of composition which is more similar to ,,dance musical" than to sung ballet. The work is divided into three parts - history, research and analysis. First part concentrates on the origin and the development of the ballet and the musical as a basic genres, from which originates Vaculík's term for this border genre. The second part is dedicated to the problem of ,,dance musical" within the scope of a world music drama and it is shown there on selected exemples the possible ways of a development of this new form. The last, analytical part connected with Vaculík's production is directed to analysis of two ,,dance musicals" according to Freytag's model of drama structure.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990014493530106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV