Zobrazit minimální záznam

The personality of Master of the Litoměřice Altar and his hypotetical activity in St. Wenceslas Chapel in St. Vitus Cathedral in Prague
dc.contributor.advisorOttová, Michaela
dc.creatorHaragová, Vladěna
dc.date.accessioned2017-04-20T23:11:28Z
dc.date.available2017-04-20T23:11:28Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29227
dc.description.abstractČeské resumé Mistr litoměřického oltáře patří mezi nejvýznamnější osobnosti pozdní gotiky na našem území za Jagellonců, jejichž vláda u nás započala nástupem Vladislava Jagellonského na český trůn roku 1471. Po smrti jeho nepřítele Matyáše Korvína přesídlil do Budína a Prahu navštívil před svou smrtí jen několikrát. Jeho syn také v Praze nesídlil a do metropole Čech přijel pouze jednou. Těmito politickými okolnostmi je podmíněna otázka donátorské činnosti panovníka. Početná uměleckohistorická literatura, věnující se problematice anonymního malíře, se dosud nedokázala shodnout na původu umělce. Někteří věří, že se jedná o domácího umělce, který byl ovlivněn takzvanou dunajskou školou, jiní se kloní k názoru, že se jedná o umělce, jenž k nám přišel ze sousedního Německa. Výchozím bodem pro shromáždění všech děl anonymního malíře jsou dvě význačné malířské památky na území Čech, jež jsou datovány do prvního desetiletí 16. století. První z nich je velkolepý cyklus nástěnných maleb v katedrále svatého Víta v Praze, jenž je svým rozsahem ojedinělý jak na našem území, tak v celé střední Evropě, a druhý neúplně zachovaný oltář značných rozměrů s pašijovými a mariánskými výjevy, který je v literatuře označován jako Litoměřický oltář. Těmto dvou pracím jsou věnovány dvě nejobsáhlejší kapitoly předkládané práce. Část...cs_CZ
dc.description.abstractThe personality of Master of the Litoměřice Altarpiece and his hypothetical activity in St. Wenceslas Chapel in St. Vitus' Cathedral in Prague The master of the Litoměřice Altarpiece is the most significant figure in the plastic and graphic art of Jagellon Bohemia in the period of late Gothic. The election of Vladislav Jagello, who became King of Bohemia in 1471, the Bohemia state was added to their dynasty holdings. After death of his political enemy Matthias Corvinus, King of Hungary, Vladislav set up his permanent residence in Buda and on various occasions paid only shorter or longer visits to Prague. His son Louis also resided permanently in Buda and came to the Bohemian metropolis only once. For these reasons is very difficult question about king as a donator. Numerous art historical literature dealing with this artist has offered two completely different hypotheses, some scholars believe in Czech origin artist who was strongly influenced by the so-called Danube school, others contented that the Master of the Litoměřice Altarpiece was born and trained abroad. The starting point for any summary of the oeuvre of this anonymous artist is two key monuments of painting that date from the first decade of the 16th century and which survived in Bohemia. The first of these is a large cycle of murals in St....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleOsobnost Mistra litoměřického oltáře a jeho předpokládaná činnost v kapli svatého Václava v pražské katedrále svatého Vítacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-09
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId66952
dc.title.translatedThe personality of Master of the Litoměřice Altar and his hypotetical activity in St. Wenceslas Chapel in St. Vitus Cathedral in Pragueen_US
dc.contributor.refereeRoyt, Jan
dc.identifier.aleph001115645
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csČeské resumé Mistr litoměřického oltáře patří mezi nejvýznamnější osobnosti pozdní gotiky na našem území za Jagellonců, jejichž vláda u nás započala nástupem Vladislava Jagellonského na český trůn roku 1471. Po smrti jeho nepřítele Matyáše Korvína přesídlil do Budína a Prahu navštívil před svou smrtí jen několikrát. Jeho syn také v Praze nesídlil a do metropole Čech přijel pouze jednou. Těmito politickými okolnostmi je podmíněna otázka donátorské činnosti panovníka. Početná uměleckohistorická literatura, věnující se problematice anonymního malíře, se dosud nedokázala shodnout na původu umělce. Někteří věří, že se jedná o domácího umělce, který byl ovlivněn takzvanou dunajskou školou, jiní se kloní k názoru, že se jedná o umělce, jenž k nám přišel ze sousedního Německa. Výchozím bodem pro shromáždění všech děl anonymního malíře jsou dvě význačné malířské památky na území Čech, jež jsou datovány do prvního desetiletí 16. století. První z nich je velkolepý cyklus nástěnných maleb v katedrále svatého Víta v Praze, jenž je svým rozsahem ojedinělý jak na našem území, tak v celé střední Evropě, a druhý neúplně zachovaný oltář značných rozměrů s pašijovými a mariánskými výjevy, který je v literatuře označován jako Litoměřický oltář. Těmto dvou pracím jsou věnovány dvě nejobsáhlejší kapitoly předkládané práce. Část...cs_CZ
uk.abstract.enThe personality of Master of the Litoměřice Altarpiece and his hypothetical activity in St. Wenceslas Chapel in St. Vitus' Cathedral in Prague The master of the Litoměřice Altarpiece is the most significant figure in the plastic and graphic art of Jagellon Bohemia in the period of late Gothic. The election of Vladislav Jagello, who became King of Bohemia in 1471, the Bohemia state was added to their dynasty holdings. After death of his political enemy Matthias Corvinus, King of Hungary, Vladislav set up his permanent residence in Buda and on various occasions paid only shorter or longer visits to Prague. His son Louis also resided permanently in Buda and came to the Bohemian metropolis only once. For these reasons is very difficult question about king as a donator. Numerous art historical literature dealing with this artist has offered two completely different hypotheses, some scholars believe in Czech origin artist who was strongly influenced by the so-called Danube school, others contented that the Master of the Litoměřice Altarpiece was born and trained abroad. The starting point for any summary of the oeuvre of this anonymous artist is two key monuments of painting that date from the first decade of the 16th century and which survived in Bohemia. The first of these is a large cycle of murals in St....en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990011156450106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV