Zavádění značky Vína z Moravy, vína z Čech v letech 2006-2008
Introducing the brand Vína z Moravy, vína z Čech in 2006-2008
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29073Identifiers
Study Information System: 86728
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Köppl, Daniel
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
14. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Bakalářská práce "Zavádění značky Vína z Moravy, vína z Čech v letech 2006-2008" pojednává o vytváření a zavádění značky Vína z Moravy, vína z Čech a komunikačních aktivitách této značky. Zabývá se fenoménem vinařství a vína v České republice a mapuje ve stručnosti tuzemský trh s vínem a komunikační aktivity, které na něm dosud proběhli. Představuje víno jako produkt, který vykazuje určitá specifika z hlediska marketingové komunikace, a tyto specifika se snaží krátce popsat. Práce dále podrobně analyzuje vytváření značky a její základní vlastnosti. Kromě popisu značky samotné pojednává práce i o jednotlivých komunikačních aktivitách, které byly s touto značkou v letech 2006-2008 v rámci dlouhodobé kampaně spojené. Celkovým zmapováním kampaně značky tak práce zasazuje tuto značku do kontextu marketingové komunikace tržních produktů. V jednotlivých kapitolách popisuje práce také určité neobvyklé charakteristiky, kterými tato značka s ohledem na povahu svých cílů disponuje. Budování značky a její komunikace jsou jak popisovány, tak komentovány v souvislosti s teoretickými základy marketingové komunikace.
Bachelor thesis "Introducing the brand Vina z Moravy, vina z Cech in 2006-2008" deals with the process of creating and introducing the brand Vina z Moravy, vina z Cech and its communication activities of this brand. It describes the phenomenon of viniculture and wine in the Czech Republic and briefly maps the domestic wine market and communication activities, which had taken place in it so far. It presents the wine as a product with certain specifics in the terms of marketing communication and it tries to shortly describe these specifics. Thesis also analyses thoroughly the creation of the brand and its basic properties. Besides describing the brand itself the thesis also deals with the particular communication activities, which had been related to the brand and had been launched in 2006 - 2008. With the help of overall mapping of the campaign of the brand thesis puts the brand in the context of marketing communication of products. In particular chapters it describes some unusual characteristics, which the brand indicates considering its aims. The building of the brand and its communication are described as well as commented with reference to the theoretical basis of marketing communication.