Hra a hračka v mateřské škole
Games and toys in nurseries
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/28944Identifiers
Study Information System: 71078
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Opravilová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Nursery Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
3. 6. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Bakalářská práce se zaměřuje na výběr teoretických východisek pro přiblížení hry jako základní dětské potřeby a mateřské školy jako místa pro hru v dětské skupině. Dále se zabývá hračkou od její historie až po současnost a soubory hraček. V praktické části se bakalářská práce zaměřuje na hru a hračku v mateřských školách z hlediska vybavenosti soubory hraček a jejich oblíbeností u dětí. Dalším záměrem je také zjistit, jakou mají děti tendenci k vytváření tématických souborů hraček ve svých hrách a jak budou reagovat na nově vytvořený tématický soubor. K dosažení dvou cílů byla využita metoda pozorování. Pozorování proběhlo v mateřské škole v rozmezí dvou týdnů, na začátku školního roku a v průběhu školního roku. K dosažení třetího cíle směroval čtyřtýdenní experiment s nově vytvořeným tématickým hracím souborem doplněný záměrným pozorováním zaměřeným na procesy a vztahy mezi dětmi při hře s novým herním souborem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis focuses on the choice of theoretical models for accession of game as the child's basic need and nursery as a place for game in a toddlers group. Further this thesis looks at toys from past to present and follows also sets of toys. The practical part of this theses focuses on toy and game in nursery especially from the point of view of toys accessibility and their popularity amongst children. Further this thesis investigates the children's motivation to create a certain thematical sets of toys while playing and their reaction to newly created set. lo reach two targets the observation method has been used. The observation was carried out in a nursery for a two week period, at the beginning of school year and during the term. To reach the third target a new thematical toy set was created and then lor 4 weeks period complemented by observation of processes and relations between children during their play with their new toy set. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)