dc.contributor.advisor | Okrouhlíková, Lenka | |
dc.creator | Makovská, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2021-03-24T11:08:44Z | |
dc.date.available | 2021-03-24T11:08:44Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/28505 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na popis, principy, postupy, výsledky, výhody, a možnosti využití komunikačních metod Baby Signs a Znakování s miminky, které k rané komunikaci se slyšícím dítětem užívají vedle mluvených slov také gesta a znaky znakových jazyk. Součástí práce je také stručný přehled současných poznatk o vývoji gest, osvojování jazyka a vývoji řeči u slyšících a neslyšících dětí. Jsou zde uvedeny stručné informace o teoriích osvojování jazyka. Práce také porovnává gesta a znaky využívané komunikačními metodami Baby Signs a Znakování s miminky a zobecňuje strategie užívané při přejímání či vytváření nových znak a gest. Na závěr této práce jsou uvedeny výsledky výzkumu provedeného formou dotazníku za účelem zjištění praktických přínos užití metod Baby Signs a Znakování s mimiky. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor work is focused on describing principles, procedures, effects, benefits and usage posibility of two comnunication methods: Baby Signs and Signing with babies. These methods use spoken words, gestures and signs of sign languages to communicate with hearing babies. This work contains a synopsis of present knowledge about gestures development, language aquisition and speech development in hearing and deaf children. There are information on language aquisition theories, as well. The work compares gestures and signs of Baby Signs and Signing with babies with relevant sign languages. General strategies of acceptance signs from sign languages and creation of new signs and gestures are founded. Results of questionary research foucused on practical benefits of using Baby Signs and Signing with babies methodes are included at the conclusion. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Baby signs | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-06-21 | |
dc.description.department | Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
dc.description.department | Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 61476 | |
dc.title.translated | Baby signs | en_US |
dc.contributor.referee | Nebeská, Iva | |
dc.identifier.aleph | 001369146 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Čeština v komunikaci neslyšících | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Deaf Studies | en_US |
thesis.degree.program | Deaf Studies | en_US |
thesis.degree.program | Čeština v komunikaci neslyšících | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Čeština v komunikaci neslyšících | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Deaf Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Čeština v komunikaci neslyšících | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Deaf Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zaměřuje na popis, principy, postupy, výsledky, výhody, a možnosti využití komunikačních metod Baby Signs a Znakování s miminky, které k rané komunikaci se slyšícím dítětem užívají vedle mluvených slov také gesta a znaky znakových jazyk. Součástí práce je také stručný přehled současných poznatk o vývoji gest, osvojování jazyka a vývoji řeči u slyšících a neslyšících dětí. Jsou zde uvedeny stručné informace o teoriích osvojování jazyka. Práce také porovnává gesta a znaky využívané komunikačními metodami Baby Signs a Znakování s miminky a zobecňuje strategie užívané při přejímání či vytváření nových znak a gest. Na závěr této práce jsou uvedeny výsledky výzkumu provedeného formou dotazníku za účelem zjištění praktických přínos užití metod Baby Signs a Znakování s mimiky. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor work is focused on describing principles, procedures, effects, benefits and usage posibility of two comnunication methods: Baby Signs and Signing with babies. These methods use spoken words, gestures and signs of sign languages to communicate with hearing babies. This work contains a synopsis of present knowledge about gestures development, language aquisition and speech development in hearing and deaf children. There are information on language aquisition theories, as well. The work compares gestures and signs of Baby Signs and Signing with babies with relevant sign languages. General strategies of acceptance signs from sign languages and creation of new signs and gestures are founded. Results of questionary research foucused on practical benefits of using Baby Signs and Signing with babies methodes are included at the conclusion. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Tilton, Michaela | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990013691460106986 | |