Zobrazit minimální záznam

Baby signs
dc.contributor.advisorOkrouhlíková, Lenka
dc.creatorMakovská, Lenka
dc.date.accessioned2021-03-24T11:08:44Z
dc.date.available2021-03-24T11:08:44Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/28505
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na popis, principy, postupy, výsledky, výhody, a možnosti využití komunikačních metod Baby Signs a Znakování s miminky, které k rané komunikaci se slyšícím dítětem užívají vedle mluvených slov také gesta a znaky znakových jazyk. Součástí práce je také stručný přehled současných poznatk o vývoji gest, osvojování jazyka a vývoji řeči u slyšících a neslyšících dětí. Jsou zde uvedeny stručné informace o teoriích osvojování jazyka. Práce také porovnává gesta a znaky využívané komunikačními metodami Baby Signs a Znakování s miminky a zobecňuje strategie užívané při přejímání či vytváření nových znak a gest. Na závěr této práce jsou uvedeny výsledky výzkumu provedeného formou dotazníku za účelem zjištění praktických přínos užití metod Baby Signs a Znakování s mimiky.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor work is focused on describing principles, procedures, effects, benefits and usage posibility of two comnunication methods: Baby Signs and Signing with babies. These methods use spoken words, gestures and signs of sign languages to communicate with hearing babies. This work contains a synopsis of present knowledge about gestures development, language aquisition and speech development in hearing and deaf children. There are information on language aquisition theories, as well. The work compares gestures and signs of Baby Signs and Signing with babies with relevant sign languages. General strategies of acceptance signs from sign languages and creation of new signs and gestures are founded. Results of questionary research foucused on practical benefits of using Baby Signs and Signing with babies methodes are included at the conclusion.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleBaby signscs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-21
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId61476
dc.title.translatedBaby signsen_US
dc.contributor.refereeNebeská, Iva
dc.identifier.aleph001369146
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
thesis.degree.disciplineDeaf Studiesen_US
thesis.degree.programDeaf Studiesen_US
thesis.degree.programČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
uk.degree-discipline.enDeaf Studiesen_US
uk.degree-program.csČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
uk.degree-program.enDeaf Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zaměřuje na popis, principy, postupy, výsledky, výhody, a možnosti využití komunikačních metod Baby Signs a Znakování s miminky, které k rané komunikaci se slyšícím dítětem užívají vedle mluvených slov také gesta a znaky znakových jazyk. Součástí práce je také stručný přehled současných poznatk o vývoji gest, osvojování jazyka a vývoji řeči u slyšících a neslyšících dětí. Jsou zde uvedeny stručné informace o teoriích osvojování jazyka. Práce také porovnává gesta a znaky využívané komunikačními metodami Baby Signs a Znakování s miminky a zobecňuje strategie užívané při přejímání či vytváření nových znak a gest. Na závěr této práce jsou uvedeny výsledky výzkumu provedeného formou dotazníku za účelem zjištění praktických přínos užití metod Baby Signs a Znakování s mimiky.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor work is focused on describing principles, procedures, effects, benefits and usage posibility of two comnunication methods: Baby Signs and Signing with babies. These methods use spoken words, gestures and signs of sign languages to communicate with hearing babies. This work contains a synopsis of present knowledge about gestures development, language aquisition and speech development in hearing and deaf children. There are information on language aquisition theories, as well. The work compares gestures and signs of Baby Signs and Signing with babies with relevant sign languages. General strategies of acceptance signs from sign languages and creation of new signs and gestures are founded. Results of questionary research foucused on practical benefits of using Baby Signs and Signing with babies methodes are included at the conclusion.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantTilton, Michaela
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990013691460106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV