Využití projektového vyučování v průřezových tématech
Recovery project teaching cross relations
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/27274Identifiers
Study Information System: 87908
CU Caralogue: 990014014110106986
Collections
- Kvalifikační práce [23978]
Author
Advisor
Referee
Tvrzová, Ivana
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
22. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Tato práce se zabývá projektovým vyučováním, jeho historickým vývojem, klady a zápory projektového vyučování, charakteristickými znaky projektového vyučování, obsahem kurikula a jeho transformací, rozvojem tvořivosti v projektovém vyučování a jeho využitím v průřezových tématech. V praktické části nalezneme návrh na realizaci projektu včetně vlastního projektového vyučování ve škole. Dále se práce zabývá využitím průřezových témat v projektu, hodnocením projektového vyučování a spoluprácí učitelů při projektové výuce.
This thesis is about project lessons, its historical development, strengths and weaknesses of project teaching, characteristics sign of project learning, curriculum contents and its transformation, the development of creativity in the teaching project and its use in cross-cutting themes. In the practical section, we find the design of the project, including its own project which are based on learning in school. Then the paper discusses about the use of cross-cutting themes in project evaluation. This following work also contens the classification of project lessons and also the cooperation of teachers.