Uspokojování potřeb dítěte v kontextu dnešní rodiny a mateřské školy v souvislosti s nepravidelnou docházkou
Meeting the Needs of Children in the Context of Today?s Family and Nursery Schools in connection with Irregular Attendance
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2688Collections
- Kvalifikační práce [14370]
Author
Advisor
Referee
Opravilová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 1. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords
Keywords not foundDiplomová práce je věnována problematice nepravidelné docházky dětí 3-4 letých do mateřské školy, k níž přistupuje s ohledem na základní psychické potřeby dítěte. Zabývá se vývojem rodiny a vztahem společnosti k dítěti, vývojem mateřské školy a její výchovně vzdělávací a sociální funkce. Mapuje názory rodičovské a pedagogické veřejnosti na tento typ docházky, pojmenovává její pozitivní i negativní aspekty a uvádí je do společenských a pedagogických souvislostí Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis deals with irregular attendance at a nursery school. It is concentrated on children between the ages o f 3 and 4 considering basic psychological needs o f the children. The object o f the thesis is also a family development, relationship between the society and the child as well as the nursery school development and its educational and social function. It brings parents and teachers' opinions o f this kind o f education, describes its positive and negative aspects and shows them in a social and pedagogical context. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)