Show simple item record

Meeting the Needs of Children in the Context of Today?s Family and Nursery Schools in connection with Irregular Attendance
dc.contributor.advisorKropáčková, Jana
dc.creatorBečková, Ivana
dc.date.accessioned2017-03-17T09:46:10Z
dc.date.available2017-03-17T09:46:10Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2688
dc.description.abstractDiplomová práce je věnována problematice nepravidelné docházky dětí 3-4 letých do mateřské školy, k níž přistupuje s ohledem na základní psychické potřeby dítěte. Zabývá se vývojem rodiny a vztahem společnosti k dítěti, vývojem mateřské školy a její výchovně vzdělávací a sociální funkce. Mapuje názory rodičovské a pedagogické veřejnosti na tento typ docházky, pojmenovává její pozitivní i negativní aspekty a uvádí je do společenských a pedagogických souvislostí Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with irregular attendance at a nursery school. It is concentrated on children between the ages o f 3 and 4 considering basic psychological needs o f the children. The object o f the thesis is also a family development, relationship between the society and the child as well as the nursery school development and its educational and social function. It brings parents and teachers' opinions o f this kind o f education, describes its positive and negative aspects and shows them in a social and pedagogical context. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleUspokojování potřeb dítěte v kontextu dnešní rodiny a mateřské školy v souvislosti s nepravidelnou docházkoucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-01-20
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId20469
dc.title.translatedMeeting the Needs of Children in the Context of Today?s Family and Nursery Schools in connection with Irregular Attendanceen_US
dc.contributor.refereeOpravilová, Eva
dc.identifier.aleph000395562
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je věnována problematice nepravidelné docházky dětí 3-4 letých do mateřské školy, k níž přistupuje s ohledem na základní psychické potřeby dítěte. Zabývá se vývojem rodiny a vztahem společnosti k dítěti, vývojem mateřské školy a její výchovně vzdělávací a sociální funkce. Mapuje názory rodičovské a pedagogické veřejnosti na tento typ docházky, pojmenovává její pozitivní i negativní aspekty a uvádí je do společenských a pedagogických souvislostí Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with irregular attendance at a nursery school. It is concentrated on children between the ages o f 3 and 4 considering basic psychological needs o f the children. The object o f the thesis is also a family development, relationship between the society and the child as well as the nursery school development and its educational and social function. It brings parents and teachers' opinions o f this kind o f education, describes its positive and negative aspects and shows them in a social and pedagogical context. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV