Jak reklama ovlivňuje představu sebe sama: genderová perspektiva
How Advertisements Influence Self-Perception: A Gender Perspective
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26742Identifikátory
SIS: 71896
Kolekce
- Kvalifikační práce [6555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Synek, Stanislav
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Studium humanitní vzdělanosti
Katedra / ústav / klinika
Katedra genderových studií
Datum obhajoby
22. 6. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
reklama, gender, média, ideál krásyKlíčová slova (anglicky)
advertising, gender, media, beauty mythBakalářská práce "Jak reklama ovlivňuje představu sebe sama: Genderová perspektiva" pojednává o problematice prezentace žen v reklamách. V teoretické části práce upozorňuji na vliv masových médiích ve společnosti a uvádím teorie, které se k tématu gender a reklama bezprostředně vztahují. V empirické části práce se pokouším propojit teorii s praxí. Analyzuji polostrukturované rozhovory a ukazuji, jak respondenti a respondentky vnímají obraz femininitu v reklamách. Dále ukazuji, jaký má reklama vliv na pojetí sebe sama. Přesněji řečeno ukazuji, jak respondenti vnímají ideál krásy, předkládaný reklamou, a jak se s ním osobně vypořádávají. Tato práce je nástinem toho, jakým způsobem reklama svými stereotypními obrazy ideálního ženství a mužství zasahuje do každodenních životů skutečných mužů a žen
Bachelor thesis "How advertising affects self-image: Gender perspective" deals with problems of women's presentation in advertisements. The theoretical part points out the impact of mass media in society and it is supported by gender theories concerning adverising. The empirical part links theory with practice through analysis of semi-structured dialogues. I am searching for how respondents perceive image of feminity in advertisement, how big influent advertisement has on self image, in brief, how respondents perceive beauty myth served by advertisement and how they personally deal with it. This thesis try to show how advertisement by its stereotype's images of feminity and masculinity changed everyday life of real male and female.