Outdoorové aktivity ve vzdělávání dospělých
Outdoor activities in adult education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/25852Identifikátory
SIS: 80310
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tureckiová, Michaela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
15. 12. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Dnešní doba klade na zam stnance stále vyšší nároky, proto se jejich nep etržitý rozvoj a vzd lávání stává nezbytností. Krom zvyšování odborných znalostí však také roste d ležitost zlepšování sociáln - psychologických dovedností, což se m že dít práv prost ednictvím metod outdoorového vzd lávání. Tato práce si klade za cíl zamyslet se nad možnostmi a významem využití outdoorových program ve vzd lávání dosp lých z pohledu personalisty. Úvodní ást práce je v nována historii a popisu teoretických východisek outdoorových program , aby bylo z ejmé, že jeho využití ve firemním vzd lávání má svá opodstatn ní, podložená psychologickými, sociologickými i pedagogickými teoriemi. Druhá ást práce je prakticky zam ena a popisuje vše, co by m l personalista v d t o outdoorové metodice, když bude pro zam stnance po ádat outdoorový program. Práce má zodpov d t otázky, pro využívat outdoorových aktivit, jak je správn p ipravit a realizovat, aby m ly žádoucí efekt a zhodnotit p ínosnost a smysluplnost jejich použití ve firemním vzd lávání.
Nowadays the employees are challenged with evergrowing requirements, therefore their development and education becomes a necessity. Besides the expert knowledge, the importance of improving the social-psychological proficiency grows as well. This is, where outdoor education might help. This work is aimed to contemplate about opportunities and significance of utilizing the outdoor programs in education of the adults, from the personnel officers point of view. The introductory part is dedicated to the history and description of the theoretical basis of outdoor programs, to demonstrate its utilization in the company business has its foundations based on psychological, social and educational theories. Next part is more practicall and describes, what personnel officer should know about the methodology of organizing the outdoor programs. This work will answer the questions such as why utilizing the outdoor activities, how to realize them with desirable efects and how to evaluace their benefits and purposefullness in company education.