Analýza trhu incentivního cestovního ruchu v České republice
Analysis of the Incentive Tourism Industry in the Czech Republic
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/25743Identifiers
Study Information System: 53292
Collections
- Kvalifikační práce [20130]
Author
Advisor
Referee
Špaček, Ondřej
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Regional and Political Geography
Department
Department of Social Geography and Regional Develop.
Date of defense
24. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Hlavním cílem této práce je analyzovat trh incentivního cestovního ruchu v Ceské republice, jak z pohledu úcastníku, tak z pohledu organizátoru, charakterizovat specifika této formy cestovního ruchu a vytvorit ucelený prehled o incentivním cestovním ruchu nejen v CR, ale i ve svete. Práce se zameruje na popsání vývoje incentivního CR a charakterizování soucasných trendu v této oblasti. Je rozdelena do nekolika cástí, které se zvlášte venují incentivnímu cestovnímu ruchu ve svete a incentivnímu cestovnímu ruchu v Cesku. Soucástí práce je také srovnání svetového a ceského trhu incentivního CR. Hlavní metoda použitá pri zpracování práce je metoda dotazníkového šetrení mezi vybranými respondenty ze strany poptávky i nabídky. Jedním z hlavních prínosu práce by melo být uvedení do problematiky této formy cestovního ruchu, které by mohlo být využito pri zpracování dalších studií z této oblasti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The main goal of this master's thesis is to analyze the market of incentive tourism industry in the Czech Republic from the point of view of both, tourists and tour operators. Further to distinguish the specifics of this form of tourism industry and to create a compact overview of incetive tourism in the Czech Republic and the rest of the world. The thesis is focused on describing the incentive tourism industry development and current trends. It is divided into several parts, some of them are focused on the Czech incentive tourism industry and the others on the situation in the world, including their final comparison. The main method used in the thesis is the method of questionaries among chosen respondents from both supply and demand part of the market. The main contribution of the thesis is the introduction into this kind of tourism industry, which could be used for further research in this field. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)