Skladby na české a latinské neliturgické texty 18. století z chrámové sbírky ve Smečně
The pieces of the church musical collection from the town Smečno for not liturgic Czech and Latin texts in 18th century
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/25034Identifikátory
SIS: 86926
Katalog UK: 990012318530106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kapsa, Václav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Hudební věda
Katedra / ústav / klinika
Ústav hudební vědy
Datum obhajoby
25. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Cílem této magisterské práce je seznámení se zapomenutou vyspělou hudební kulturou města Smečna 18. století. Předmětem studia byla hudební sbírka kostela Nejsvětější Trojice ve Smečně se zaměřením na neliturgické skladby 18. století. Výsledky studia jsou rozděleny do tří kapitol. První zohledňuje vznik sbírky v kontextu historie kladenského regionu, města Smečna a kostela Nejsv. Trojice. Druhá se zabývá samotnou hudební sbírkou - složením, autorským profilem, dobovými proměnami, výjimečnými skladbami, díly smečenského kaplana patera Františka Mensiho a rozborem vybraných skladeb. Třetí část se věnuje současnému dění na kůru smečenského kostela, například obnoveným premiérám skladeb smečenského kůru nebo Smečenskému varhannímu festivalu na nejstarší varhany střední Evropy z roku 1587.
The aim of this diploma work is to introduce the forgotten developed music culture of the town of Smečno of 18 th century. The study concerns the music collection of the Holy Trinity Church in Smečno and it is focused on non-liturgical compositions from 18 th century. The results are divided into three parts: the first one considers the origin of the collection in the historical context of the region around the town of Kladno, the town of Smečno and the Holy Trinity Church. The second one deals with the music collection alone - its content, author's profile, period changes, exceptional pieces of music, the work of František Mensi ( the chaplain and priest of Smečno) and the analysis of selected compositions. The third part describes current events of the choir loft of the church in Smečno. For example, the revival of premieres of the Smečno choir loft music or the Smečno Organ Festival played on the oldest organ in Central Europe dating back to 1587.
