Zobrazit minimální záznam

Comparative study of education systems of Austria and the Czech Republic
dc.contributor.advisorVáňová, Miroslava
dc.creatorCísař, Miroslav
dc.date.accessioned2017-04-20T05:18:42Z
dc.date.available2017-04-20T05:18:42Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/24829
dc.description.abstractRigorózní práce se zabývá dvěma vzdělávacími systémy v Evropě, a to systémem rakouským a českým. Práce je koncipována teoreticky a zkoumá jednak legislativní rámec školství Rakouska a České republiky, přičemž se vztahuje k legislativě těchto zemí až k roku 1918, kdy oba státy vznikly po rozpadu Rakouska - Uherska. Dále se práce zabývá současným stavem obou školských systémů, jejich podrobnou analýzou a charakteristikou. Není opomenuta aktuální agenda a probíhající diskuse, které se zabývají obecnými problémy a trendy, prioritami i cíly na pozadí školské politiky EU. K této kapitole jsou přiřazeny i výsledky výzkumných studií OECD PISA 2006 a TIMSS 2007. Jádro práce spočívá v komparaci obou vzdělávacích systémů. Nechybí srovnání legislativního rámce a probíhajících diskusí, které se v současnosti vedou v obou zemích. V závěru práce, která je pojata jako syntéza celé rigorózní práce, jsou zachyceny tendence, ke kterým v obou zemích dochází s hlubším zamyšlením nad sociálními, ekonomickými, duchovními a kulturními procesy a změnami, ke kterým dochází v obou školských systémech.cs_CZ
dc.description.abstractThe rigorosum thesis deals with two European education systems, i.e. the Austrian and the Czech education system. The thesis is conceived rather theoretically and inquires into both legislation frames of the Austrian and the Czech education systems, whilst the thesis probes into the legislation back to the year of 1918 when both these countries originated after the break up of the Austro - Hungarian monarchy. Then, the rigorosum thesis concerns with the current conditions of both education systems providing detailed analysis and characteristics. The actual agenda and ongoing discussions are not ommited and they concern with general problems and trends, priorities and objectives in the EU's education policy background. Even the outcomes of the research studies of OECD PISA 2006 and TIMSS 2007 are assigned into this chapter. The core of the rigorosum thesis lies in the comparison of both education systems. The comparison of legislation frame and ongoing discussions, which are carried on in both countries, are not ommited. The conclusion of the rigorosum thesis, which is made up as the synthesis of the whole work, is rendered with current tendencies that arise in both countries. The conclusion is giving a deeper look and contemplation at social, economic, clerical and cultural moves and changes which currently...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleKomparativní studie vzdělávacích systémů Rakouska a České republikycs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-11-06
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId71289
dc.title.translatedComparative study of education systems of Austria and the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeProkop, Jiří
dc.identifier.aleph001230041
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csRigorózní práce se zabývá dvěma vzdělávacími systémy v Evropě, a to systémem rakouským a českým. Práce je koncipována teoreticky a zkoumá jednak legislativní rámec školství Rakouska a České republiky, přičemž se vztahuje k legislativě těchto zemí až k roku 1918, kdy oba státy vznikly po rozpadu Rakouska - Uherska. Dále se práce zabývá současným stavem obou školských systémů, jejich podrobnou analýzou a charakteristikou. Není opomenuta aktuální agenda a probíhající diskuse, které se zabývají obecnými problémy a trendy, prioritami i cíly na pozadí školské politiky EU. K této kapitole jsou přiřazeny i výsledky výzkumných studií OECD PISA 2006 a TIMSS 2007. Jádro práce spočívá v komparaci obou vzdělávacích systémů. Nechybí srovnání legislativního rámce a probíhajících diskusí, které se v současnosti vedou v obou zemích. V závěru práce, která je pojata jako syntéza celé rigorózní práce, jsou zachyceny tendence, ke kterým v obou zemích dochází s hlubším zamyšlením nad sociálními, ekonomickými, duchovními a kulturními procesy a změnami, ke kterým dochází v obou školských systémech.cs_CZ
uk.abstract.enThe rigorosum thesis deals with two European education systems, i.e. the Austrian and the Czech education system. The thesis is conceived rather theoretically and inquires into both legislation frames of the Austrian and the Czech education systems, whilst the thesis probes into the legislation back to the year of 1918 when both these countries originated after the break up of the Austro - Hungarian monarchy. Then, the rigorosum thesis concerns with the current conditions of both education systems providing detailed analysis and characteristics. The actual agenda and ongoing discussions are not ommited and they concern with general problems and trends, priorities and objectives in the EU's education policy background. Even the outcomes of the research studies of OECD PISA 2006 and TIMSS 2007 are assigned into this chapter. The core of the rigorosum thesis lies in the comparison of both education systems. The comparison of legislation frame and ongoing discussions, which are carried on in both countries, are not ommited. The conclusion of the rigorosum thesis, which is made up as the synthesis of the whole work, is rendered with current tendencies that arise in both countries. The conclusion is giving a deeper look and contemplation at social, economic, clerical and cultural moves and changes which currently...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990012300410106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV