Srovnávací, klamavá a skrytá reklama
Comparative, false and hidden advertisement
dissertation thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/24284Identifiers
Study Information System: 10368
Collections
- Kvalifikační práce [13749]
Author
Advisor
Referee
Macek, Jiří
Patěk, Daniel
Faculty / Institute
Faculty of Law
Discipline
Private Law I - Civil Law, Business Law, Civil Procedure
Department
Department of Business Law
Date of defense
9. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Právnická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Tato práce představuje českou, komunitární a francouzskou právní regulaci klamavé, skryté a srovnávací reklamy. Českou právní úpravu představuje jako úpravu nedokonalou a nekonzistentní. Současná úprava klamavé, srovnávací a skryté reklamy je do značné míry výsledkem implementace směrnic Evropského společenství. Tyto směrnice však byly do českého právního řádu implementovány často nedokonale, neúplně, nebo naopak až příliš doslovně. Tento nedostatek se týká zejména implementace Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/29/ES, o nekalých obchodních praktikách vůči spotřebitelům. Jednou ze zásadních otázek, kterou musela právní věda po implementaci směrnice vyřešit, je možnost použití generální klauzule nekalé soutěže podle obchodního zákoníku i pro případ nekalé obchodní praktiky ve vztahu podnikatel - spotřebitel. Obecně přijímaná odpověď je ta, že úprava generální klauzule nekalé soutěže je použitelná i pro spotřebitele, avšak pouze tehdy, pokud nekalá praktika podnikatele projde zároveň i testem nekalé obchodní praktiky podle Zákona o ochraně spotřebitele. V této práci dále obhajuji názor, že český zákonodárce zvolil při implementaci této směrnice do českého právního řádu sice relativně jednoduchou, avšak nesprávnou cestu. Promarnil tak mimo jiné výzvu k rekodifikaci české právní úpravy reklamy,...
RESUME This thesis deals with the Czech, French and EU regulation of the Misleading, Comparative and Hidden advertisement. I described imperfection and non-consistency of the Czech regulation. The Czech regulation of the Misleading, Comparative and Hidden advertisement is to the great extent result of the implementation of the EU Directives. Nevertheless, these directives have been implemented imperfectly and incompletely. This fact relates namely to the implementation of the Directive of the European Parliament and Councel No. 2005/29/EC, on the Unfair commercial practices towards consumers. One of the key issues that the Czech Academia had to deal with was the possibility of consumer to use for its defence against unfair commercial practice stipulations of the General Clause of the Unfair Competition set by the Commercial Code. The broadly accepted answer is that the consumer is entitled to use for its defence against unfair commercial practice the General Clause of Unfair Competition, under the condition that the practice passes through the "unfair practice" test accordingly to the Consumer Protection Act. In this thesis I am defending an opinion that the Czech legislator chose relatively easy, but incorrect way to achieve this implementation. Among other, it ignored a challenge to recodify Czech...