Zobrazit minimální záznam

Comparative, false and hidden advertisement
dc.contributor.advisorČerná, Stanislava
dc.creatorBartl, Aleš
dc.date.accessioned2019-05-02T19:12:01Z
dc.date.available2019-05-02T19:12:01Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/24284
dc.description.abstractTato práce představuje českou, komunitární a francouzskou právní regulaci klamavé, skryté a srovnávací reklamy. Českou právní úpravu představuje jako úpravu nedokonalou a nekonzistentní. Současná úprava klamavé, srovnávací a skryté reklamy je do značné míry výsledkem implementace směrnic Evropského společenství. Tyto směrnice však byly do českého právního řádu implementovány často nedokonale, neúplně, nebo naopak až příliš doslovně. Tento nedostatek se týká zejména implementace Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/29/ES, o nekalých obchodních praktikách vůči spotřebitelům. Jednou ze zásadních otázek, kterou musela právní věda po implementaci směrnice vyřešit, je možnost použití generální klauzule nekalé soutěže podle obchodního zákoníku i pro případ nekalé obchodní praktiky ve vztahu podnikatel - spotřebitel. Obecně přijímaná odpověď je ta, že úprava generální klauzule nekalé soutěže je použitelná i pro spotřebitele, avšak pouze tehdy, pokud nekalá praktika podnikatele projde zároveň i testem nekalé obchodní praktiky podle Zákona o ochraně spotřebitele. V této práci dále obhajuji názor, že český zákonodárce zvolil při implementaci této směrnice do českého právního řádu sice relativně jednoduchou, avšak nesprávnou cestu. Promarnil tak mimo jiné výzvu k rekodifikaci české právní úpravy reklamy,...cs_CZ
dc.description.abstractRESUME This thesis deals with the Czech, French and EU regulation of the Misleading, Comparative and Hidden advertisement. I described imperfection and non-consistency of the Czech regulation. The Czech regulation of the Misleading, Comparative and Hidden advertisement is to the great extent result of the implementation of the EU Directives. Nevertheless, these directives have been implemented imperfectly and incompletely. This fact relates namely to the implementation of the Directive of the European Parliament and Councel No. 2005/29/EC, on the Unfair commercial practices towards consumers. One of the key issues that the Czech Academia had to deal with was the possibility of consumer to use for its defence against unfair commercial practice stipulations of the General Clause of the Unfair Competition set by the Commercial Code. The broadly accepted answer is that the consumer is entitled to use for its defence against unfair commercial practice the General Clause of Unfair Competition, under the condition that the practice passes through the "unfair practice" test accordingly to the Consumer Protection Act. In this thesis I am defending an opinion that the Czech legislator chose relatively easy, but incorrect way to achieve this implementation. Among other, it ignored a challenge to recodify Czech...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.titleSrovnávací, klamavá a skrytá reklamacs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-09
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId10368
dc.title.translatedComparative, false and hidden advertisementen_US
dc.contributor.refereeMacek, Jiří
dc.contributor.refereePatěk, Daniel
dc.identifier.aleph001441042
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSoukromé právo I - Občanské právo, obchodní právo, civilní procescs_CZ
thesis.degree.disciplinePrivate Law I - Civil Law, Business Law, Civil Procedureen_US
thesis.degree.programTeoretické právní vědycs_CZ
thesis.degree.programTheoretical Legal Scienceen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra obchodního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Business Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSoukromé právo I - Občanské právo, obchodní právo, civilní procescs_CZ
uk.degree-discipline.enPrivate Law I - Civil Law, Business Law, Civil Procedureen_US
uk.degree-program.csTeoretické právní vědycs_CZ
uk.degree-program.enTheoretical Legal Scienceen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato práce představuje českou, komunitární a francouzskou právní regulaci klamavé, skryté a srovnávací reklamy. Českou právní úpravu představuje jako úpravu nedokonalou a nekonzistentní. Současná úprava klamavé, srovnávací a skryté reklamy je do značné míry výsledkem implementace směrnic Evropského společenství. Tyto směrnice však byly do českého právního řádu implementovány často nedokonale, neúplně, nebo naopak až příliš doslovně. Tento nedostatek se týká zejména implementace Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/29/ES, o nekalých obchodních praktikách vůči spotřebitelům. Jednou ze zásadních otázek, kterou musela právní věda po implementaci směrnice vyřešit, je možnost použití generální klauzule nekalé soutěže podle obchodního zákoníku i pro případ nekalé obchodní praktiky ve vztahu podnikatel - spotřebitel. Obecně přijímaná odpověď je ta, že úprava generální klauzule nekalé soutěže je použitelná i pro spotřebitele, avšak pouze tehdy, pokud nekalá praktika podnikatele projde zároveň i testem nekalé obchodní praktiky podle Zákona o ochraně spotřebitele. V této práci dále obhajuji názor, že český zákonodárce zvolil při implementaci této směrnice do českého právního řádu sice relativně jednoduchou, avšak nesprávnou cestu. Promarnil tak mimo jiné výzvu k rekodifikaci české právní úpravy reklamy,...cs_CZ
uk.abstract.enRESUME This thesis deals with the Czech, French and EU regulation of the Misleading, Comparative and Hidden advertisement. I described imperfection and non-consistency of the Czech regulation. The Czech regulation of the Misleading, Comparative and Hidden advertisement is to the great extent result of the implementation of the EU Directives. Nevertheless, these directives have been implemented imperfectly and incompletely. This fact relates namely to the implementation of the Directive of the European Parliament and Councel No. 2005/29/EC, on the Unfair commercial practices towards consumers. One of the key issues that the Czech Academia had to deal with was the possibility of consumer to use for its defence against unfair commercial practice stipulations of the General Clause of the Unfair Competition set by the Commercial Code. The broadly accepted answer is that the consumer is entitled to use for its defence against unfair commercial practice the General Clause of Unfair Competition, under the condition that the practice passes through the "unfair practice" test accordingly to the Consumer Protection Act. In this thesis I am defending an opinion that the Czech legislator chose relatively easy, but incorrect way to achieve this implementation. Among other, it ignored a challenge to recodify Czech...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990014410420106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV