Výchova k manželství a rodičovství u žáků s lehkým mentálním postižením
Education focused on marriage and parenthood for children with mild mental retardation
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/23799Identifikátory
SIS: 82709
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Oponent práce
Novosad, Libor
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
2. 2. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl
Rigorózní práce zpracovává úroveň vědomostí a dovedností žáků s lehkým mentálním postižením v oblasti výchovy k manželství a rodičovství a to v České republice a na Slovensku. Hlavním cílem bylo zmapovat a analyzovat vědomosti a dovednosti žáků s lehkým mentálním postižením v 8. a 9. ročníku v oblasti výchovy k manželství a rodičovství v České a Slovenské republice, jakož i zmapovat vědomosti a postoje učitelů těchto žáků v dané oblasti výchovy. Dalším cílem bylo zjistit, zda-li existuje vliv státu, ve kterém žáci žijí, vliv věku, pohlaví a rodinného prostředí žáků na jejich odpovědi. U učitelů jsme zjišťovali pouze, zda-li se jejich odpovědi v jednotlivých státech liší. V naší práci jsme zpracovali čtyři kapitoly. V první jsme vymezili základní charakteristiky pojmů mentální postižení, mentální retardace, žák s lehkým mentálním postižením a jeho výchova a vzdělávání v Čechách a na Slovensku. Ve druhé kapitole jsme uvedli základní charakteristiky pojmu sexualita, sexualita žáků s lehkým mentálním postižením a také jsme přiblížili historický vývoj sexuální výchovy. Třetí část byla zaměřena na vymezení pojmů sexuální výchova, výchova k manželství a rodičovství, realizace dané oblasti výchovy u žáků s lehkým mentálním postižením v Čechách a na Slovensku. Dále jsme uvedli vhodné metody a formy práce při...
Rigorous thesis processes the level of knowledges and skills of pupils with mild mental handicap in education of marriage and parenthood in Czech and Slovak Republic. The main aim was to map and specify the pupils' knowledge and skills in 8th and 9th class in the area of marriage and parenthood in Czech and Slovak Republic and to map their teachers' knowledge and attitudes in the same area of education. The another aim was to find out if the state, where pupils live, their age, gender and their family background can have the influence to their answers. We also find out, if there is any differences between teachers' answers from different states. Our thesis consists of four chapters. In first we allocated elementary characteristics of terms mental handicap, mental retardation, pupil with mild mental handicap and it's unbringing and education in Czech and Slovak republic. In second chapter we introduced basic characteristics of terms sex, sex of pupils with mild mental handicap and the history of sex education. The third part was aimed to determinate terms sex education, education of marriage and parenthood, realization of this education with pupils with mild mental handicap in Czech and Slovak republic. Further we introduced appropriate methods and forms of education for the realization of the education in...