Show simple item record

Education focused on marriage and parenthood for children with mild mental retardation
dc.creatorSopková, Monika
dc.date.accessioned2017-04-19T22:31:23Z
dc.date.available2017-04-19T22:31:23Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/23799
dc.description.abstractRigorózní práce zpracovává úroveň vědomostí a dovedností žáků s lehkým mentálním postižením v oblasti výchovy k manželství a rodičovství a to v České republice a na Slovensku. Hlavním cílem bylo zmapovat a analyzovat vědomosti a dovednosti žáků s lehkým mentálním postižením v 8. a 9. ročníku v oblasti výchovy k manželství a rodičovství v České a Slovenské republice, jakož i zmapovat vědomosti a postoje učitelů těchto žáků v dané oblasti výchovy. Dalším cílem bylo zjistit, zda-li existuje vliv státu, ve kterém žáci žijí, vliv věku, pohlaví a rodinného prostředí žáků na jejich odpovědi. U učitelů jsme zjišťovali pouze, zda-li se jejich odpovědi v jednotlivých státech liší. V naší práci jsme zpracovali čtyři kapitoly. V první jsme vymezili základní charakteristiky pojmů mentální postižení, mentální retardace, žák s lehkým mentálním postižením a jeho výchova a vzdělávání v Čechách a na Slovensku. Ve druhé kapitole jsme uvedli základní charakteristiky pojmu sexualita, sexualita žáků s lehkým mentálním postižením a také jsme přiblížili historický vývoj sexuální výchovy. Třetí část byla zaměřena na vymezení pojmů sexuální výchova, výchova k manželství a rodičovství, realizace dané oblasti výchovy u žáků s lehkým mentálním postižením v Čechách a na Slovensku. Dále jsme uvedli vhodné metody a formy práce při...cs_CZ
dc.description.abstractRigorous thesis processes the level of knowledges and skills of pupils with mild mental handicap in education of marriage and parenthood in Czech and Slovak Republic. The main aim was to map and specify the pupils' knowledge and skills in 8th and 9th class in the area of marriage and parenthood in Czech and Slovak Republic and to map their teachers' knowledge and attitudes in the same area of education. The another aim was to find out if the state, where pupils live, their age, gender and their family background can have the influence to their answers. We also find out, if there is any differences between teachers' answers from different states. Our thesis consists of four chapters. In first we allocated elementary characteristics of terms mental handicap, mental retardation, pupil with mild mental handicap and it's unbringing and education in Czech and Slovak republic. In second chapter we introduced basic characteristics of terms sex, sex of pupils with mild mental handicap and the history of sex education. The third part was aimed to determinate terms sex education, education of marriage and parenthood, realization of this education with pupils with mild mental handicap in Czech and Slovak republic. Further we introduced appropriate methods and forms of education for the realization of the education in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVýchova k manželství a rodičovství u žáků s lehkým mentálním postiženímcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-02-02
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId82709
dc.title.translatedEducation focused on marriage and parenthood for children with mild mental retardationen_US
dc.contributor.refereeNovosad, Libor
dc.identifier.aleph002051415
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csRigorózní práce zpracovává úroveň vědomostí a dovedností žáků s lehkým mentálním postižením v oblasti výchovy k manželství a rodičovství a to v České republice a na Slovensku. Hlavním cílem bylo zmapovat a analyzovat vědomosti a dovednosti žáků s lehkým mentálním postižením v 8. a 9. ročníku v oblasti výchovy k manželství a rodičovství v České a Slovenské republice, jakož i zmapovat vědomosti a postoje učitelů těchto žáků v dané oblasti výchovy. Dalším cílem bylo zjistit, zda-li existuje vliv státu, ve kterém žáci žijí, vliv věku, pohlaví a rodinného prostředí žáků na jejich odpovědi. U učitelů jsme zjišťovali pouze, zda-li se jejich odpovědi v jednotlivých státech liší. V naší práci jsme zpracovali čtyři kapitoly. V první jsme vymezili základní charakteristiky pojmů mentální postižení, mentální retardace, žák s lehkým mentálním postižením a jeho výchova a vzdělávání v Čechách a na Slovensku. Ve druhé kapitole jsme uvedli základní charakteristiky pojmu sexualita, sexualita žáků s lehkým mentálním postižením a také jsme přiblížili historický vývoj sexuální výchovy. Třetí část byla zaměřena na vymezení pojmů sexuální výchova, výchova k manželství a rodičovství, realizace dané oblasti výchovy u žáků s lehkým mentálním postižením v Čechách a na Slovensku. Dále jsme uvedli vhodné metody a formy práce při...cs_CZ
uk.abstract.enRigorous thesis processes the level of knowledges and skills of pupils with mild mental handicap in education of marriage and parenthood in Czech and Slovak Republic. The main aim was to map and specify the pupils' knowledge and skills in 8th and 9th class in the area of marriage and parenthood in Czech and Slovak Republic and to map their teachers' knowledge and attitudes in the same area of education. The another aim was to find out if the state, where pupils live, their age, gender and their family background can have the influence to their answers. We also find out, if there is any differences between teachers' answers from different states. Our thesis consists of four chapters. In first we allocated elementary characteristics of terms mental handicap, mental retardation, pupil with mild mental handicap and it's unbringing and education in Czech and Slovak republic. In second chapter we introduced basic characteristics of terms sex, sex of pupils with mild mental handicap and the history of sex education. The third part was aimed to determinate terms sex education, education of marriage and parenthood, realization of this education with pupils with mild mental handicap in Czech and Slovak republic. Further we introduced appropriate methods and forms of education for the realization of the education in...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020514150106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV