Technika průpravných cvičení k nácviku skokanských disciplín.
The technique of the introductory exercises to practice jump disciplines
diploma thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/23051/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/23051Identifiers
Study Information System: 36579
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Krátký, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Technika průpravných cvičení k nácviku skokanských disciplín Cíl Práce: Cílem této diplomové práce je pomocí videoanalýzy (kinogramů) vypozorovat chyby v technice průpravných cvičení k nácviku tří skokanských disciplín (skok do dálky, skok vysoký a skok o tyči) a navrhnout způsob jejich odstranění. Skoky byly v podání studentů prvního ročníku FTVS UK Daniela Fukse a Lukáše Lomického. Metodika: Pro tuto práci jsme použili metodu videoanalýzy. Z natočených materiálů jsme vytvořili kinogramy a na těchto kinogramech byly pozorovány chyby, kterých se studenti dopustili. Následně bylo uvažováno, jakým způsobem lze tyto chyby odstraňovat. Výsledky: Zjistili jsme, že nejvíce chyb se vyskytovalo v technice průpravných cvičení k nácviku skoku o tyči, naopak nejlépe si studenti poradili s technikou průpravných cvičení k nácviku skoku do dálky. Klíčová slova: technika, skok do dálky, skok vysoký, skok o tyči, průpravná cvičení
The technique of introductory exercises to practice jump disciplines Thesis objectives: The main goal of the thesis is to discover faults in three jump disciplines (long jump, high jump and pole vault) based on videoanalysis and to suggest ways of their correction these faults. Jumps were performed by Daniel Fuks and Lukáš Lomický, students of first grade FTVS UK. Methods: Videoanalysis and observation of photo sequences were used in this thesis. On base of these photo sequences the fauts of students were observed and then considering of the way of debugging followed. Results: The results shows the most frequent fault were occured in the technique of an introductory exercises to practice pole vault. On the contrary students coped successfully with the technique of the introductory exercises to practice long jump. Key words: technique, long jump, high jump, pole vault, introductory exercises