Zobrazit minimální záznam

Identification with a Film Character: Experiencing Someone Else's Story
dc.contributor.advisorVojvodík, Josef
dc.creatorHeřmánek, Josef
dc.date.accessioned2017-06-02T01:01:35Z
dc.date.available2017-06-02T01:01:35Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2255
dc.description.abstractPráce se zabývá fenoménem, který bývá obecně označovaný jako identifikace s filmovou postavou, a sice z perspektivy fenomenologie. K rozboru využívám především textů Edity Steinové, Edmunda Husserla, Vivian Sobchack a Christiane Voss. V úvodní části představuji problematiku pojmu identifikace a jeho kritiku ze strany moderního filmového bádání. V následující části se pokouším fenomén analyzovat za pomoci pojmu vcítění z husserlovské fenomenologie a jeho aplikace na kinematografický prožitek, respektive vymezit prožitek vcítění, jak jej prožíváme v rámci estetické zkušenosti filmu. Za tímto účelem využívám prací současných autorek Vivian Sobchack a Christiane Voss, které zkušenost, již prožíváme při sledování filmů, charakterizují za pomocí pojmů cinestetického subjektu a propůjčeného těla a zpochybňují idealistickou představu diváka jako subjektu filmové zkušenosti. Klíčová slova Identifikace, film, filmová postava, filmová zkušenost, vcítění, cinestetický subjekt, propůjčené tělo.cs_CZ
dc.description.abstractThe main focus of this thesis is the phenomenon commonly described as an identification with a film character. The approach of this thesis is a phenomenological one. I use texts of such authors as Edith Stein, Edmund Husserl, Vivian Sobchack and Christiane Voss. In the introduction to my thesis, I present the problematic nature of the concept and its critique from the perspective of the contemporary film studies. In the following part, I analyse the phenomenon using the concept of empathy from the husserlian phenomenology. I am applying the concept to the cinematographic experience, more precisely I describe the experience of empathy in the aesthetic experience of a film. In order to do so, I use the works of the contemporary authors Vivian Sobchack and Christiane Voss, who describe the film experience using concepts of the cinesthetic subject and the surrogate body and challenge the idealistic notion of a film viewer as the subject of the film experience. Key Words Identification, film, film character, film experience, empathy, cinesthetic subject, surrogate body.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectIdentifikacecs_CZ
dc.subjectfilmcs_CZ
dc.subjectfilmová postavacs_CZ
dc.subjectfilmová zkušenostcs_CZ
dc.subjectvcítěnícs_CZ
dc.subjectcinestetický subjektcs_CZ
dc.subjectpropůjčené tělocs_CZ
dc.subjectIdentificationen_US
dc.subjectfilmen_US
dc.subjectfilm characteren_US
dc.subjectfilm experienceen_US
dc.subjectempathyen_US
dc.subjectcinesthetic subjecten_US
dc.subjectsurrogate bodyen_US
dc.titleIdentifikace s filmovou postavou: Prožitek příběhu někoho jinéhocs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-01-30
dc.description.departmentInstitute of Philosophy and Religious Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav filosofie a religionistikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId164792
dc.title.translatedIdentification with a Film Character: Experiencing Someone Else's Storyen_US
dc.contributor.refereeRitter, Martin
dc.identifier.aleph002126889
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFilozofiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePhilosophyen_US
thesis.degree.programFilozofiecs_CZ
thesis.degree.programPhilosophyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav filosofie a religionistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Philosophy and Religious Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhilosophyen_US
uk.degree-program.csFilozofiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilosophyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá fenoménem, který bývá obecně označovaný jako identifikace s filmovou postavou, a sice z perspektivy fenomenologie. K rozboru využívám především textů Edity Steinové, Edmunda Husserla, Vivian Sobchack a Christiane Voss. V úvodní části představuji problematiku pojmu identifikace a jeho kritiku ze strany moderního filmového bádání. V následující části se pokouším fenomén analyzovat za pomoci pojmu vcítění z husserlovské fenomenologie a jeho aplikace na kinematografický prožitek, respektive vymezit prožitek vcítění, jak jej prožíváme v rámci estetické zkušenosti filmu. Za tímto účelem využívám prací současných autorek Vivian Sobchack a Christiane Voss, které zkušenost, již prožíváme při sledování filmů, charakterizují za pomocí pojmů cinestetického subjektu a propůjčeného těla a zpochybňují idealistickou představu diváka jako subjektu filmové zkušenosti. Klíčová slova Identifikace, film, filmová postava, filmová zkušenost, vcítění, cinestetický subjekt, propůjčené tělo.cs_CZ
uk.abstract.enThe main focus of this thesis is the phenomenon commonly described as an identification with a film character. The approach of this thesis is a phenomenological one. I use texts of such authors as Edith Stein, Edmund Husserl, Vivian Sobchack and Christiane Voss. In the introduction to my thesis, I present the problematic nature of the concept and its critique from the perspective of the contemporary film studies. In the following part, I analyse the phenomenon using the concept of empathy from the husserlian phenomenology. I am applying the concept to the cinematographic experience, more precisely I describe the experience of empathy in the aesthetic experience of a film. In order to do so, I use the works of the contemporary authors Vivian Sobchack and Christiane Voss, who describe the film experience using concepts of the cinesthetic subject and the surrogate body and challenge the idealistic notion of a film viewer as the subject of the film experience. Key Words Identification, film, film character, film experience, empathy, cinesthetic subject, surrogate body.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav filosofie a religionistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021268890106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV