Dobrovolné pobyty v Dětském diagnostickém ústavu v Dobřichovicích
Issue of children voluntary stays at The Diagnostic Institute in Dobřichovice
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22285Identifikátory
SIS: 88080
Kolekce
- Kvalifikační práce [19258]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bajcura, Lubomír
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství na speciálních školách
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
2. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Hlavním tématem této práce je efektivita dobrovolných pobytů v dětském diagnostickém ústavu. Autorka se opírá především o zkušenosti z roční praxe odborného vychovatele v Dětském diagnostickém ústavu Dobřichovice. V teoretické části práce popisuje ústavní výchovu jako takovou, její strukturu, dále definuje poruchy chování u dětí a mládeže a osobnost dítěte s touto poruchou. Dále popisuje samotné zařízení Diagnostického ústavu Dobřichovice a systém dobrovolných pobytů v tomto zařízení. V praktické části se autorka snaží o zmapování hlavních důvodů, které vedou rodiče k umístění dítěte na dobrovolný pobyt. Stěžejním tématem je efektivita a úspěšnost dobrovolných pobytů. Využívá k tomu metodu kvalitativního výzkumu a to zejména metody rozhovoru, pozorování a analýzy osobní dokumentace dětí. Součástí práce jsou případové studie dětí, které absolvovaly dobrovolný pobyt v diagnostickém ústavu.
The main topic of this work is an efficiency of an optional placement of children in a diagnostic institute. The author gains her knowledge mainly from her one year working experience as an educator of children in Children diagnostic institute in Dobřichovice. Theoretical part includes a definiton of children and youth behavioral dificulties. In relation to this, the author gives the description of an upbringing in Children diagnostic institute. The structure of a Children diagnostic institute and a system of an optional children placement are also analysed. In the second part of this study the author describes the main reasons that lead parents to place their children in a diagnostic institute for an optional stays. The main aim is an analysis of efficiency and successfulness of these optional stays. The author did a research several ways. Children were interviewed, observed and their personal documentation were studied. Several case studies are included.