dc.contributor.advisor | Mottlová, Jana | |
dc.creator | Derflová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T15:11:33Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T15:11:33Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/22285 | |
dc.description.abstract | Hlavním tématem této práce je efektivita dobrovolných pobytů v dětském diagnostickém ústavu. Autorka se opírá především o zkušenosti z roční praxe odborného vychovatele v Dětském diagnostickém ústavu Dobřichovice. V teoretické části práce popisuje ústavní výchovu jako takovou, její strukturu, dále definuje poruchy chování u dětí a mládeže a osobnost dítěte s touto poruchou. Dále popisuje samotné zařízení Diagnostického ústavu Dobřichovice a systém dobrovolných pobytů v tomto zařízení. V praktické části se autorka snaží o zmapování hlavních důvodů, které vedou rodiče k umístění dítěte na dobrovolný pobyt. Stěžejním tématem je efektivita a úspěšnost dobrovolných pobytů. Využívá k tomu metodu kvalitativního výzkumu a to zejména metody rozhovoru, pozorování a analýzy osobní dokumentace dětí. Součástí práce jsou případové studie dětí, které absolvovaly dobrovolný pobyt v diagnostickém ústavu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The main topic of this work is an efficiency of an optional placement of children in a diagnostic institute. The author gains her knowledge mainly from her one year working experience as an educator of children in Children diagnostic institute in Dobřichovice. Theoretical part includes a definiton of children and youth behavioral dificulties. In relation to this, the author gives the description of an upbringing in Children diagnostic institute. The structure of a Children diagnostic institute and a system of an optional children placement are also analysed. In the second part of this study the author describes the main reasons that lead parents to place their children in a diagnostic institute for an optional stays. The main aim is an analysis of efficiency and successfulness of these optional stays. The author did a research several ways. Children were interviewed, observed and their personal documentation were studied. Several case studies are included. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Dobrovolné pobyty v Dětském diagnostickém ústavu v Dobřichovicích | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-06-02 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 88080 | |
dc.title.translated | Issue of children voluntary stays at The Diagnostic Institute in Dobřichovice | en_US |
dc.contributor.referee | Bajcura, Lubomír | |
dc.identifier.aleph | 001451522 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Special Schools | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Special Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Hlavním tématem této práce je efektivita dobrovolných pobytů v dětském diagnostickém ústavu. Autorka se opírá především o zkušenosti z roční praxe odborného vychovatele v Dětském diagnostickém ústavu Dobřichovice. V teoretické části práce popisuje ústavní výchovu jako takovou, její strukturu, dále definuje poruchy chování u dětí a mládeže a osobnost dítěte s touto poruchou. Dále popisuje samotné zařízení Diagnostického ústavu Dobřichovice a systém dobrovolných pobytů v tomto zařízení. V praktické části se autorka snaží o zmapování hlavních důvodů, které vedou rodiče k umístění dítěte na dobrovolný pobyt. Stěžejním tématem je efektivita a úspěšnost dobrovolných pobytů. Využívá k tomu metodu kvalitativního výzkumu a to zejména metody rozhovoru, pozorování a analýzy osobní dokumentace dětí. Součástí práce jsou případové studie dětí, které absolvovaly dobrovolný pobyt v diagnostickém ústavu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The main topic of this work is an efficiency of an optional placement of children in a diagnostic institute. The author gains her knowledge mainly from her one year working experience as an educator of children in Children diagnostic institute in Dobřichovice. Theoretical part includes a definiton of children and youth behavioral dificulties. In relation to this, the author gives the description of an upbringing in Children diagnostic institute. The structure of a Children diagnostic institute and a system of an optional children placement are also analysed. In the second part of this study the author describes the main reasons that lead parents to place their children in a diagnostic institute for an optional stays. The main aim is an analysis of efficiency and successfulness of these optional stays. The author did a research several ways. Children were interviewed, observed and their personal documentation were studied. Several case studies are included. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014515220106986 | |