Emotional Anchoring in Experimental Asset Markets
Emoční ukotvení na experimentálních finančních trzích
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2226Identifikátory
SIS: 185550
Kolekce
- Kvalifikační práce [18079]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gregor, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie a finance
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
8. 2. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Bubble game, ukotvení, emoceKlíčová slova (anglicky)
Bubble game, anchoring, emotionsLidské rozhodování je ovlivněno mnoha externími i interními faktory. Naše chování nelze považovat za zcela racionální. Tato práce zkoumá efekt emočního ukotvení na náchylnost ke vstupu do akciové bubliny. Tento efekt byl pozorován v rámci experimentu, který probíhal na online crowdsourcingové platformě Amazon Mechanical Turk. Negativní ukotvení ukázalo signifikantní negativní efekt, tj. subjekt pod negativní kotvou byl náchylnější ke vstupu do bubliny. Pozitivní ukotvení neprokázalo žádný signifikantní efekt. Závěry této práce přispívají potvrzením skutečnosti, že naše rozhodnutí ohledně obchodování jsou ovlivněny emocemi, které cítíme před rozhodnutím. Klasifikace C72, C91, D03, D53 Klíčová slova Bubble game, ukotvení, emoce E-mail autora david.pospisil89@gmail.com E-mail vedoucího práce vaclav.korbel@fsv.cuni.cz
Human decision making process is influenced by many external as well as internal factors. Our behaviour cannot be deemed as fully rational. This thesis investigates the effect of emotional anchoring on a propensity to enter an asset bubble. This effect was observed in an experiment ran on an online crowdsourcing platform, Amazon Mechanical Turk. The negative anchor proves to have a significant negative effect, i.e. when a subject is under the negative anchor she is more prone to enter the bubble. The positive anchor does not have any significant effect. This thesis contributes to the general knowledge by confirming that trading decisions we make are subjected to the emotions we feel prior to making the decisions. JEL Classification C72, C91, D03, D53 Keywords Bubble game, anchoring, emotions Author's e-mail david.pospisil89@gmail.com Supervisor's e-mail vaclav.korbel@fsv.cuni.cz