Show simple item record

Emoční ukotvení na experimentálních finančních trzích
dc.contributor.advisorKorbel, Václav
dc.creatorPospíšil, David
dc.date.accessioned2017-06-01T22:12:54Z
dc.date.available2017-06-01T22:12:54Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2226
dc.description.abstractLidské rozhodování je ovlivněno mnoha externími i interními faktory. Naše chování nelze považovat za zcela racionální. Tato práce zkoumá efekt emočního ukotvení na náchylnost ke vstupu do akciové bubliny. Tento efekt byl pozorován v rámci experimentu, který probíhal na online crowdsourcingové platformě Amazon Mechanical Turk. Negativní ukotvení ukázalo signifikantní negativní efekt, tj. subjekt pod negativní kotvou byl náchylnější ke vstupu do bubliny. Pozitivní ukotvení neprokázalo žádný signifikantní efekt. Závěry této práce přispívají potvrzením skutečnosti, že naše rozhodnutí ohledně obchodování jsou ovlivněny emocemi, které cítíme před rozhodnutím. Klasifikace C72, C91, D03, D53 Klíčová slova Bubble game, ukotvení, emoce E-mail autora david.pospisil89@gmail.com E-mail vedoucího práce vaclav.korbel@fsv.cuni.czcs_CZ
dc.description.abstractHuman decision making process is influenced by many external as well as internal factors. Our behaviour cannot be deemed as fully rational. This thesis investigates the effect of emotional anchoring on a propensity to enter an asset bubble. This effect was observed in an experiment ran on an online crowdsourcing platform, Amazon Mechanical Turk. The negative anchor proves to have a significant negative effect, i.e. when a subject is under the negative anchor she is more prone to enter the bubble. The positive anchor does not have any significant effect. This thesis contributes to the general knowledge by confirming that trading decisions we make are subjected to the emotions we feel prior to making the decisions. JEL Classification C72, C91, D03, D53 Keywords Bubble game, anchoring, emotions Author's e-mail david.pospisil89@gmail.com Supervisor's e-mail vaclav.korbel@fsv.cuni.czen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectBubble gamecs_CZ
dc.subjectukotvenícs_CZ
dc.subjectemocecs_CZ
dc.subjectBubble gameen_US
dc.subjectanchoringen_US
dc.subjectemotionsen_US
dc.titleEmotional Anchoring in Experimental Asset Marketsen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-02-08
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId185550
dc.title.translatedEmoční ukotvení na experimentálních finančních trzíchcs_CZ
dc.contributor.refereeGregor, Martin
dc.identifier.aleph002126643
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csLidské rozhodování je ovlivněno mnoha externími i interními faktory. Naše chování nelze považovat za zcela racionální. Tato práce zkoumá efekt emočního ukotvení na náchylnost ke vstupu do akciové bubliny. Tento efekt byl pozorován v rámci experimentu, který probíhal na online crowdsourcingové platformě Amazon Mechanical Turk. Negativní ukotvení ukázalo signifikantní negativní efekt, tj. subjekt pod negativní kotvou byl náchylnější ke vstupu do bubliny. Pozitivní ukotvení neprokázalo žádný signifikantní efekt. Závěry této práce přispívají potvrzením skutečnosti, že naše rozhodnutí ohledně obchodování jsou ovlivněny emocemi, které cítíme před rozhodnutím. Klasifikace C72, C91, D03, D53 Klíčová slova Bubble game, ukotvení, emoce E-mail autora david.pospisil89@gmail.com E-mail vedoucího práce vaclav.korbel@fsv.cuni.czcs_CZ
uk.abstract.enHuman decision making process is influenced by many external as well as internal factors. Our behaviour cannot be deemed as fully rational. This thesis investigates the effect of emotional anchoring on a propensity to enter an asset bubble. This effect was observed in an experiment ran on an online crowdsourcing platform, Amazon Mechanical Turk. The negative anchor proves to have a significant negative effect, i.e. when a subject is under the negative anchor she is more prone to enter the bubble. The positive anchor does not have any significant effect. This thesis contributes to the general knowledge by confirming that trading decisions we make are subjected to the emotions we feel prior to making the decisions. JEL Classification C72, C91, D03, D53 Keywords Bubble game, anchoring, emotions Author's e-mail david.pospisil89@gmail.com Supervisor's e-mail vaclav.korbel@fsv.cuni.czen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV