Význam cvičení rodičů a dětí pro rozvoj pohybových dovedností a sociálních kompetencí v batolecím a raném předškolním věku
Importance of the exercise of parents and children for the development locomotive skills and social competentences in toddler and early preschool age
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22226Identifikátory
SIS: 82149
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kuhnová, Věra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
19. 1. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce se zabývá cvičením rodičů a dětí (RaD) a jeho vlivem na dítě batolecího a raného předškolního věku. Z teoretického i praktického pohledu zkoumá rozvoj pohybových dovedností a sociálních kompetencí dětí příslušného věku. V úvodu se obrací k historii cvičení RaD, resp. psychosociálnímu a fyziologickému vývoji dítěte, ze kterých vyvozuje jisté zásady tohoto typu cvičení. Praktická část ověřuje přínos cvičení pomocí testování, měření získaných pohybových dovedností a jejich komparací s dovednostmi dětí, jež cvičení nenavštěvují. Prostřednictvím socializačních her mapuje vytváření sociálních kompetencí dětí. Další pohled na smysl cvičení RaD v práci reprezentují i názory zúčastněných rodičů. V závěru diplomová práce uvádí výsledky pozorování do širších souvislostí výzkumů a měření, které v minulosti na podobné téma proběhly. 2
The diploma thesis deals with the exercise of parents and children (PACES - parents and children exercise simultaneously) and its effect on toddlers and children of early pre-school age. It examines the development of locomotive skills and social competences of this age category from both theoretical and practical point of view. The introduction of the thesis focuses on the history of such exercise, or on psycho- social and physiological development of children. On this basis it formulates some rules for this type of exercise. The practical part verifies the benefits of the exercise by testing, measuring locomotive skills and comparing them with those of children that do not participate in the PACES. It maps the formation of children's social competences via socialisation games. The opinions of participating parents represent another view on the exercise of children and parents. The conclusion of the thesis puts the results of the survey into a wider context of research and measurement made on this topic in the past. 2