Zobrazit minimální záznam

Importance of the exercise of parents and children for the development locomotive skills and social competentences in toddler and early preschool age
dc.contributor.advisorDvořáková, Hana
dc.creatorMrklasová, Ivana
dc.date.accessioned2017-04-19T14:52:39Z
dc.date.available2017-04-19T14:52:39Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22226
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá cvičením rodičů a dětí (RaD) a jeho vlivem na dítě batolecího a raného předškolního věku. Z teoretického i praktického pohledu zkoumá rozvoj pohybových dovedností a sociálních kompetencí dětí příslušného věku. V úvodu se obrací k historii cvičení RaD, resp. psychosociálnímu a fyziologickému vývoji dítěte, ze kterých vyvozuje jisté zásady tohoto typu cvičení. Praktická část ověřuje přínos cvičení pomocí testování, měření získaných pohybových dovedností a jejich komparací s dovednostmi dětí, jež cvičení nenavštěvují. Prostřednictvím socializačních her mapuje vytváření sociálních kompetencí dětí. Další pohled na smysl cvičení RaD v práci reprezentují i názory zúčastněných rodičů. V závěru diplomová práce uvádí výsledky pozorování do širších souvislostí výzkumů a měření, které v minulosti na podobné téma proběhly. 2cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the exercise of parents and children (PACES - parents and children exercise simultaneously) and its effect on toddlers and children of early pre-school age. It examines the development of locomotive skills and social competences of this age category from both theoretical and practical point of view. The introduction of the thesis focuses on the history of such exercise, or on psycho- social and physiological development of children. On this basis it formulates some rules for this type of exercise. The practical part verifies the benefits of the exercise by testing, measuring locomotive skills and comparing them with those of children that do not participate in the PACES. It maps the formation of children's social competences via socialisation games. The opinions of participating parents represent another view on the exercise of children and parents. The conclusion of the thesis puts the results of the survey into a wider context of research and measurement made on this topic in the past. 2en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVýznam cvičení rodičů a dětí pro rozvoj pohybových dovedností a sociálních kompetencí v batolecím a raném předškolním věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-19
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId82149
dc.title.translatedImportance of the exercise of parents and children for the development locomotive skills and social competentences in toddler and early preschool ageen_US
dc.contributor.refereeKuhnová, Věra
dc.identifier.aleph001202170
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá cvičením rodičů a dětí (RaD) a jeho vlivem na dítě batolecího a raného předškolního věku. Z teoretického i praktického pohledu zkoumá rozvoj pohybových dovedností a sociálních kompetencí dětí příslušného věku. V úvodu se obrací k historii cvičení RaD, resp. psychosociálnímu a fyziologickému vývoji dítěte, ze kterých vyvozuje jisté zásady tohoto typu cvičení. Praktická část ověřuje přínos cvičení pomocí testování, měření získaných pohybových dovedností a jejich komparací s dovednostmi dětí, jež cvičení nenavštěvují. Prostřednictvím socializačních her mapuje vytváření sociálních kompetencí dětí. Další pohled na smysl cvičení RaD v práci reprezentují i názory zúčastněných rodičů. V závěru diplomová práce uvádí výsledky pozorování do širších souvislostí výzkumů a měření, které v minulosti na podobné téma proběhly. 2cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the exercise of parents and children (PACES - parents and children exercise simultaneously) and its effect on toddlers and children of early pre-school age. It examines the development of locomotive skills and social competences of this age category from both theoretical and practical point of view. The introduction of the thesis focuses on the history of such exercise, or on psycho- social and physiological development of children. On this basis it formulates some rules for this type of exercise. The practical part verifies the benefits of the exercise by testing, measuring locomotive skills and comparing them with those of children that do not participate in the PACES. It maps the formation of children's social competences via socialisation games. The opinions of participating parents represent another view on the exercise of children and parents. The conclusion of the thesis puts the results of the survey into a wider context of research and measurement made on this topic in the past. 2en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990012021700106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV