| dc.contributor.advisor | Marušák, Radek | |
| dc.creator | Zelená, Markéta | |
| dc.date.accessioned | 2019-03-07T15:07:21Z | |
| dc.date.available | 2019-03-07T15:07:21Z | |
| dc.date.issued | 2010 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/22196 | |
| dc.description.abstract | This thesis is concerned with realization of a set of drama education classes based on a particular literary work of the fantasy genre, namely C.S.Lewis' The Chronicles of Narnia: The Magician's Nephew. The lessons are designed with respect to the moral values expressed by Lewis in his book with the intention to acquaint its young readers with basic concepts of Christianity. Pupils are introduced to those values by means of various drama education methods and techniques, with the overall aim of aiding the pupils in creating a set of values of their own, drawing on both their personal experience and the newly gained knowledge. | en_US |
| dc.description.abstract | Tato diplomová práce je založena na realizaci lekcí dramatické výchovy vytvořených na základě literárního díla žánru fantasy, konkrétně díla C. S. Lewise: Letopisy Narnie, Čarodějův synovec. Východiskem pro tvorbu lekcí jsou morální hodnoty, které autor v knize použil za účelem přiblížení základních konceptů křesťanství dětským čtenářům. Žákům jsou hodnoty přiblíženy pomocí metod a technik dramatické výchovy s cílem utvoření si vlastního hodnotového žebříčku na základě osobní zkušenosti a nově získávaných poznatků. | cs_CZ |
| dc.language | Čeština | cs_CZ |
| dc.language.iso | cs_CZ | |
| dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
| dc.title | Letopisy Narnie jako východisko pro lekce dramatické výchovy | cs_CZ |
| dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
| dcterms.created | 2010 | |
| dcterms.dateAccepted | 2010-05-17 | |
| dc.description.department | Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
| dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
| dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
| dc.identifier.repId | 83694 | |
| dc.title.translated | Chronicles of Narnia as a resource for drama education lessons | en_US |
| dc.contributor.referee | Hanyš Holemá, Irena | |
| dc.identifier.aleph | 001396879 | |
| thesis.degree.name | Mgr. | |
| thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
| thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
| thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
| thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
| thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
| uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
| uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
| uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
| uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
| uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
| uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
| uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
| uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
| uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
| thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
| thesis.grade.en | Excellent | en_US |
| uk.abstract.cs | Tato diplomová práce je založena na realizaci lekcí dramatické výchovy vytvořených na základě literárního díla žánru fantasy, konkrétně díla C. S. Lewise: Letopisy Narnie, Čarodějův synovec. Východiskem pro tvorbu lekcí jsou morální hodnoty, které autor v knize použil za účelem přiblížení základních konceptů křesťanství dětským čtenářům. Žákům jsou hodnoty přiblíženy pomocí metod a technik dramatické výchovy s cílem utvoření si vlastního hodnotového žebříčku na základě osobní zkušenosti a nově získávaných poznatků. | cs_CZ |
| uk.abstract.en | This thesis is concerned with realization of a set of drama education classes based on a particular literary work of the fantasy genre, namely C.S.Lewis' The Chronicles of Narnia: The Magician's Nephew. The lessons are designed with respect to the moral values expressed by Lewis in his book with the intention to acquaint its young readers with basic concepts of Christianity. Pupils are introduced to those values by means of various drama education methods and techniques, with the overall aim of aiding the pupils in creating a set of values of their own, drawing on both their personal experience and the newly gained knowledge. | en_US |
| uk.file-availability | V | |
| uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
| uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
| thesis.grade.code | 1 | |
| dc.identifier.lisID | 990013968790106986 | |