Show simple item record

Chronicles of Narnia as a resource for drama education lessons
dc.contributor.advisorMarušák, Radek
dc.creatorZelená, Markéta
dc.date.accessioned2019-03-07T15:07:21Z
dc.date.available2019-03-07T15:07:21Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22196
dc.description.abstractThis thesis is concerned with realization of a set of drama education classes based on a particular literary work of the fantasy genre, namely C.S.Lewis' The Chronicles of Narnia: The Magician's Nephew. The lessons are designed with respect to the moral values expressed by Lewis in his book with the intention to acquaint its young readers with basic concepts of Christianity. Pupils are introduced to those values by means of various drama education methods and techniques, with the overall aim of aiding the pupils in creating a set of values of their own, drawing on both their personal experience and the newly gained knowledge.en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce je založena na realizaci lekcí dramatické výchovy vytvořených na základě literárního díla žánru fantasy, konkrétně díla C. S. Lewise: Letopisy Narnie, Čarodějův synovec. Východiskem pro tvorbu lekcí jsou morální hodnoty, které autor v knize použil za účelem přiblížení základních konceptů křesťanství dětským čtenářům. Žákům jsou hodnoty přiblíženy pomocí metod a technik dramatické výchovy s cílem utvoření si vlastního hodnotového žebříčku na základě osobní zkušenosti a nově získávaných poznatků.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleLetopisy Narnie jako východisko pro lekce dramatické výchovycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-17
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId83694
dc.title.translatedChronicles of Narnia as a resource for drama education lessonsen_US
dc.contributor.refereeHanyš Holemá, Irena
dc.identifier.aleph001396879
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce je založena na realizaci lekcí dramatické výchovy vytvořených na základě literárního díla žánru fantasy, konkrétně díla C. S. Lewise: Letopisy Narnie, Čarodějův synovec. Východiskem pro tvorbu lekcí jsou morální hodnoty, které autor v knize použil za účelem přiblížení základních konceptů křesťanství dětským čtenářům. Žákům jsou hodnoty přiblíženy pomocí metod a technik dramatické výchovy s cílem utvoření si vlastního hodnotového žebříčku na základě osobní zkušenosti a nově získávaných poznatků.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is concerned with realization of a set of drama education classes based on a particular literary work of the fantasy genre, namely C.S.Lewis' The Chronicles of Narnia: The Magician's Nephew. The lessons are designed with respect to the moral values expressed by Lewis in his book with the intention to acquaint its young readers with basic concepts of Christianity. Pupils are introduced to those values by means of various drama education methods and techniques, with the overall aim of aiding the pupils in creating a set of values of their own, drawing on both their personal experience and the newly gained knowledge.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990013968790106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV