Analýza zpětných informací v didaktické interakci vrcholových družstev basketbalu
Feedback Analysis in Didactic Interaction of Top Basketball Teams
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21988Identifiers
Study Information System: 60286
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Kaprálek, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
4. 5. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Název: Projev čínské filozofie v bojovém umění wushu Cíle: Cílem této práce je podat obraz o čínském bojovém umění wushu s důrazem především na jeho vztah s čínskou filozofií. V první části představíme wushu se zřetelem na jeho historický vývoj, dále se budeme věnovat historii a uvedeme základní charakteristiku čínského myšlení. V druhé části diplomové práce popíšeme čínskou filozofii v rámci sportovních, zdravotně-tělovýchovných a tradičních škol wushu v současné Číně. Dále vyjádříme odlišnosti ve vnímání wushu z pohledu společnosti a jednotlivce v České a Čínské republice. Metody: Základní metody teoretické práce (viz. kapitola Metodologie). Klíčová slova: Wushu, kung-fu, čínská bojová umění, čínská filozofie, čínské myšlení, projev filozofie v bojových umění
Title: Feedback Analysis in Didactic Interaction of Top Basketball Teams Goals of the thesis: Find out the tendency in providing of feedback in practise of top basketball teams. Method: The research is provided by direct unparticipation observation. Testing procedure is proceeded by using categorial system in practises. Measured exemplar are six practises of random selected teams in men's first division in year 2009/10. Results: The results shows which kinds of feedback and social interactional forms are used in practise the most frequent and if the qualities of the feedback are correct with regard to theories of different authors. Key words: Basketball, metodic - organisation forms, social interactional forms, coach, practise, verbal comunication, feedback