Elektronické klávesové nástroje jako součást Multimediální výchovy na ZUŠ
Electronic Keyboard Instruments as Part of Multimedia Education in Art School
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21963Identifiers
Study Information System: 87797
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Krkavec, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Musical Instrument
Department
Information is unavailable
Date of defense
1. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Výuka elektronických klávesových nástrojů na základních uměleckých školách je částečně limitována neinformovaností a neexistencí příslušné učitelské aprobace. V této práci jsem vymezil pozici EKN v hudebním školství s přihlédnutím k uplatnění absolventa tohoto vzdělávacího zaměření po skončení studia a upozornil na často opomíjené, ale klíčové aspekty výuky EKN. Práce zároveň nabízí metodicky zpracované podněty pro potřebu pedagogů ZUŠ.
Keyboard education at elementary music schools is partly limited, because there is no teaching qualification for keyboards. Therefore, teachers have less knowledge than necessary. This thesis offers instructions and hints for teachers for more complex and effective keyboard teaching. The thesis is focused on neglected parts of keyboard education. Another aim of this work is to determine a proper place of keyboards in our music education system.