Výuka angličtiny u dyslektických žáků 2. stupně základní školy v České republice a Norsku
Access of English teachers to teaching problems of dyslexic childern in Czech Republic and in Norway
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21944Identifiers
Study Information System: 53502
CU Caralogue: 990016255210106986
Collections
- Kvalifikační práce [8928]
Author
Advisor
Referee
Vařeková, Jitka
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Adapted Physical and Occupational Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
6. 5. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Název práce: Výuka angličtiny u dyslektických žáků 2. stupně základní školy v České republice a Norsku Cíle práce: Experimentální ověření efektivity metod výuky angličtiny u dyslektických dětí v České republice a v Norsku a porovnání výsledků rychlostního čtení. Metoda: Pro hodnocení úrovně vybraných složek čtenářských dovedností byla použita metoda rychlostního čtení. Speciální trénink proběhl u dyslektických žáků 2. stupně základní školy v Bernarticích u Trutnova v České republice pomocí tradičních vyučovacích metod a na 2. stupni základní školy v Gjoviku v Norsku pomocí alternativních vyučovacích metod. K hodnocení byly použity jednotné testy v angličtině. Testovaní žáci se zúčastnili speciálního tréninku v rozsahu čtyř měsíců, každá lekce probíhala 2x týdně v rozsahu 30ti minut. Klíčová slova: specifické poruchy učení - dyslexie - reedukace - školní úspěšnost - rychlostní čtení - vzdělávací systémy - výuka cizího jazyka - tradiční metody - alternativní metody
Thesis: English teaching of dyslexic children at primary school in the Czech Republic and in Norway The drift of Thesis: Elaboration of some methods for English teaching to dyslexic children in the Czech Republic and in Norway and results confrontation of pupils rate of reading tests. Key words: specific learning defects - dyslexia - rate of reading - effective learning - systems of education - teaching of foreign language - traditional methods - alternative methods