Činnost NNO zaměřených na romskou inkluzi z hlediska naplňování potřeb Romů
Assessing Roma inclusion specialised NGOs in terms of reacting to Roma needs
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2154Identifikátory
SIS: 166730
Kolekce
- Kvalifikační práce [6508]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Muhič Dizdarevič, Selma
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Studia občanského sektoru
Katedra / ústav / klinika
Katedra studií občanské společnosti
Datum obhajoby
7. 2. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Romové, inkluze, romská inkluze, neziskové organizace, potřeby, efektivita, komunikace, empowermentKlíčová slova (anglicky)
Roma, inclusion, Roma inclusion, NGOs, non-profit organizations, needs, efficiency, communication, empowermentCílem této práce je objasnit, do jaké míry neziskové organizace věnující se romské inkluzi při své činnosti vycházejí z reálných potřeb svých romských klientů. Práce je postavena na kvalitativním výzkumu, který vychází z výpovědí zástupců šesti nestátních neziskových organizací, terénních pracovníků a romských klientů. Výzkum se zaměřuje na čtyři hlavní faktory, kterými jsou důraz na komunikaci s klienty, sledování efektivity, stupeň závislosti na grantových podmínkách a podpora interkulturního poznávání mezi Romy a majoritou. Dle provedeného výzkumu se zkoumané organizace ve svých strategiích liší, nicméně všechny se snaží pracovat v souladu s potřebami svých klientů. Tento závěr potvrzují i terénní výzkumníci a romští klienti, podle kterých je činnost neziskových organizací uspokojivá a je do velké míry v souladu s reálnými potřebami romských klientů. Klíčová slova: Romové, inkluze, romská inkluze, neziskové organizace, potřeby, efektivita, komunikace, empowerment
The aim of this thesis is to find out the extent to which non-profit organizations (NGOs) specialized on Roma inclusion react to their clients' needs. The thesis works with qualitative research method that is based on interviews with NGOs representatives and field researchers, and a questionnaire filled by Roma clients. The research is focused on four main factors which are: communication with Roma clients, efficiency efforts, dependence on funding requirements, and a support of intercultural meetings between Roma people and the majority. According to the results of the analysis there are different strategies amongst the organizations but all of them try to work in compliance with the needs of their clients. The experience of the interviewed field researchers and Roma clients prove that the NGOs' activities are sufficient and correspond with the real needs of their Roma clients to great extent. Key Words: Roma, inclusion, Roma inclusion, NGO, non-profit organizations, needs, efficiency, communication, empowerment