Zobrazit minimální záznam

Ways to support a child with problem behaviour by working with his family
dc.contributor.advisorGillernová, Ilona
dc.creatorPapoušková, Kateřina
dc.date.accessioned2017-06-02T03:19:13Z
dc.date.available2017-06-02T03:19:13Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2123
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá možnostmi intervence u dětí s problémy v chování. Hlavním zaměřením je při tom práce s rodinou (na rozdíl od běžně využívaných intervencí, které se zaměřují především na práci se samotným dítětem). První část mapuje teoretická východiska. Popisuje mechanismy působení rodiny na dítě ve smyslu faktorů, které riziko problémů v chování zvyšují a naopak faktorů, které působí protektivně a pomáhají dítěti situaci zvládnout funkčním způsobem. Na základě těchto východisek jsou uváděny různé formy intervence v rodině, které na popsané rizikové a resilientní faktory působí. Výzkumný projekt si klade za cíl reagovat na rozpor mezi prokázanou účinností intervence v rodinách a nízkou mírou jejího využívání (převahou práce s dítětem samotným). Pomocí kvalitativního rozboru rozhovorů s odborníky mapuje možné cesty rodin k intervenci, její benefity a rizika a doporučení pro zefektivnění systému tohoto druhu péče v České republice. Klíčová slova: problémy v chování, intervence v rodině, terapiecs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the possibilities of intervention in children with behavioral problems. The main focus is placed on working with the family (unlike commonly used interventions that focus primarily on working with the child himself or herself). The first part portrays the theoretical background. It describes the mechanisms of family influence on the child in terms of the factors that can increase the risk of behavioral problems, and, vice versa, factors that act protectively and help the child cope with the situation in a functional manner. On this basis, we describe various forms of intervention in the family based on influence of the disclosed risk and resilient factors. The research project aims to respond to the discrepancy between the proven effectiveness of intervention in families and low levels of use (predominance of intervention focused on child itself only). Through qualitative analysis of interviews with professionals research maps possible ways for families to reach the intervention, its benefits and risks, and recommendations for improving the system of this kind of care in the Czech Republic. Keywords: conduct problems, family intervention, therapyen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectproblémy v chovánícs_CZ
dc.subjectintervence v rodiněcs_CZ
dc.subjectterapiecs_CZ
dc.subjectconduct problemsen_US
dc.subjectfamily interventionen_US
dc.subjecttherapyen_US
dc.titleMožnosti podpory dítěte s problémy v chování pomocí práce s jeho rodinoucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-01-25
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId164680
dc.title.translatedWays to support a child with problem behaviour by working with his familyen_US
dc.contributor.refereeMertin, Václav
dc.identifier.aleph002126318
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá možnostmi intervence u dětí s problémy v chování. Hlavním zaměřením je při tom práce s rodinou (na rozdíl od běžně využívaných intervencí, které se zaměřují především na práci se samotným dítětem). První část mapuje teoretická východiska. Popisuje mechanismy působení rodiny na dítě ve smyslu faktorů, které riziko problémů v chování zvyšují a naopak faktorů, které působí protektivně a pomáhají dítěti situaci zvládnout funkčním způsobem. Na základě těchto východisek jsou uváděny různé formy intervence v rodině, které na popsané rizikové a resilientní faktory působí. Výzkumný projekt si klade za cíl reagovat na rozpor mezi prokázanou účinností intervence v rodinách a nízkou mírou jejího využívání (převahou práce s dítětem samotným). Pomocí kvalitativního rozboru rozhovorů s odborníky mapuje možné cesty rodin k intervenci, její benefity a rizika a doporučení pro zefektivnění systému tohoto druhu péče v České republice. Klíčová slova: problémy v chování, intervence v rodině, terapiecs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the possibilities of intervention in children with behavioral problems. The main focus is placed on working with the family (unlike commonly used interventions that focus primarily on working with the child himself or herself). The first part portrays the theoretical background. It describes the mechanisms of family influence on the child in terms of the factors that can increase the risk of behavioral problems, and, vice versa, factors that act protectively and help the child cope with the situation in a functional manner. On this basis, we describe various forms of intervention in the family based on influence of the disclosed risk and resilient factors. The research project aims to respond to the discrepancy between the proven effectiveness of intervention in families and low levels of use (predominance of intervention focused on child itself only). Through qualitative analysis of interviews with professionals research maps possible ways for families to reach the intervention, its benefits and risks, and recommendations for improving the system of this kind of care in the Czech Republic. Keywords: conduct problems, family intervention, therapyen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990021263180106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV