dc.contributor.advisor | Gillernová, Ilona | |
dc.creator | Papoušková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-06-02T03:19:13Z | |
dc.date.available | 2017-06-02T03:19:13Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/2123 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá možnostmi intervence u dětí s problémy v chování. Hlavním zaměřením je při tom práce s rodinou (na rozdíl od běžně využívaných intervencí, které se zaměřují především na práci se samotným dítětem). První část mapuje teoretická východiska. Popisuje mechanismy působení rodiny na dítě ve smyslu faktorů, které riziko problémů v chování zvyšují a naopak faktorů, které působí protektivně a pomáhají dítěti situaci zvládnout funkčním způsobem. Na základě těchto východisek jsou uváděny různé formy intervence v rodině, které na popsané rizikové a resilientní faktory působí. Výzkumný projekt si klade za cíl reagovat na rozpor mezi prokázanou účinností intervence v rodinách a nízkou mírou jejího využívání (převahou práce s dítětem samotným). Pomocí kvalitativního rozboru rozhovorů s odborníky mapuje možné cesty rodin k intervenci, její benefity a rizika a doporučení pro zefektivnění systému tohoto druhu péče v České republice. Klíčová slova: problémy v chování, intervence v rodině, terapie | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis deals with the possibilities of intervention in children with behavioral problems. The main focus is placed on working with the family (unlike commonly used interventions that focus primarily on working with the child himself or herself). The first part portrays the theoretical background. It describes the mechanisms of family influence on the child in terms of the factors that can increase the risk of behavioral problems, and, vice versa, factors that act protectively and help the child cope with the situation in a functional manner. On this basis, we describe various forms of intervention in the family based on influence of the disclosed risk and resilient factors. The research project aims to respond to the discrepancy between the proven effectiveness of intervention in families and low levels of use (predominance of intervention focused on child itself only). Through qualitative analysis of interviews with professionals research maps possible ways for families to reach the intervention, its benefits and risks, and recommendations for improving the system of this kind of care in the Czech Republic. Keywords: conduct problems, family intervention, therapy | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | problémy v chování | cs_CZ |
dc.subject | intervence v rodině | cs_CZ |
dc.subject | terapie | cs_CZ |
dc.subject | conduct problems | en_US |
dc.subject | family intervention | en_US |
dc.subject | therapy | en_US |
dc.title | Možnosti podpory dítěte s problémy v chování pomocí práce s jeho rodinou | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-01-25 | |
dc.description.department | Department of Psychology | en_US |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 164680 | |
dc.title.translated | Ways to support a child with problem behaviour by working with his family | en_US |
dc.contributor.referee | Mertin, Václav | |
dc.identifier.aleph | 002126318 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Psychology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá možnostmi intervence u dětí s problémy v chování. Hlavním zaměřením je při tom práce s rodinou (na rozdíl od běžně využívaných intervencí, které se zaměřují především na práci se samotným dítětem). První část mapuje teoretická východiska. Popisuje mechanismy působení rodiny na dítě ve smyslu faktorů, které riziko problémů v chování zvyšují a naopak faktorů, které působí protektivně a pomáhají dítěti situaci zvládnout funkčním způsobem. Na základě těchto východisek jsou uváděny různé formy intervence v rodině, které na popsané rizikové a resilientní faktory působí. Výzkumný projekt si klade za cíl reagovat na rozpor mezi prokázanou účinností intervence v rodinách a nízkou mírou jejího využívání (převahou práce s dítětem samotným). Pomocí kvalitativního rozboru rozhovorů s odborníky mapuje možné cesty rodin k intervenci, její benefity a rizika a doporučení pro zefektivnění systému tohoto druhu péče v České republice. Klíčová slova: problémy v chování, intervence v rodině, terapie | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with the possibilities of intervention in children with behavioral problems. The main focus is placed on working with the family (unlike commonly used interventions that focus primarily on working with the child himself or herself). The first part portrays the theoretical background. It describes the mechanisms of family influence on the child in terms of the factors that can increase the risk of behavioral problems, and, vice versa, factors that act protectively and help the child cope with the situation in a functional manner. On this basis, we describe various forms of intervention in the family based on influence of the disclosed risk and resilient factors. The research project aims to respond to the discrepancy between the proven effectiveness of intervention in families and low levels of use (predominance of intervention focused on child itself only). Through qualitative analysis of interviews with professionals research maps possible ways for families to reach the intervention, its benefits and risks, and recommendations for improving the system of this kind of care in the Czech Republic. Keywords: conduct problems, family intervention, therapy | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021263180106986 | |