dc.contributor.advisor | Pávková, Jiřina | |
dc.creator | Zemánková, Jitka | |
dc.date.accessioned | 2017-04-18T10:32:11Z | |
dc.date.available | 2017-04-18T10:32:11Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/20639 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je zaměřena na spolupráci rodiny a školy. Obsahem bakalářské práce je charakteristika waldorfské pedagogiky a její některé zvláštnosti. Teoretická část pojednává o zakladateli waldorfské pedagogiky Rudolfu Steinerovi, přibližuje historii vzniku této pedagogiky a charakterizuje její základní rysy. Praktická část je založena na popisu forem spolupráce, na malém vzorku mapuje úroveň spolupráce rodičů běžných základních škol a rodičů škol waldorfských. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The bachelor essay is focused on family and school cooperation. The topic of the work is the characterisation of the Waldorf education and some of its specifics. The theoretical part is about the founder of Waldorf pedagogy Rudolf Steiner, it describes a history of the formation of this type of education and it defines its main features. The practical part is based on a description of forms of the cooperation and it analyzes a level of the cooperation between parents and regular grade schools in comparison to Waldorf schools. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Spolupráce rodiny a školy se zaměřením na waldorfskou pedagogiku | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-05-20 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 70277 | |
dc.title.translated | Family and school cooperation of the Waldorf education | en_US |
dc.contributor.referee | Mojžíšová, Jarmila | |
dc.identifier.aleph | 001218248 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Vychovatelství | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Vychovatelství | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Vychovatelství | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Vychovatelství | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce je zaměřena na spolupráci rodiny a školy. Obsahem bakalářské práce je charakteristika waldorfské pedagogiky a její některé zvláštnosti. Teoretická část pojednává o zakladateli waldorfské pedagogiky Rudolfu Steinerovi, přibližuje historii vzniku této pedagogiky a charakterizuje její základní rysy. Praktická část je založena na popisu forem spolupráce, na malém vzorku mapuje úroveň spolupráce rodičů běžných základních škol a rodičů škol waldorfských. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor essay is focused on family and school cooperation. The topic of the work is the characterisation of the Waldorf education and some of its specifics. The theoretical part is about the founder of Waldorf pedagogy Rudolf Steiner, it describes a history of the formation of this type of education and it defines its main features. The practical part is based on a description of forms of the cooperation and it analyzes a level of the cooperation between parents and regular grade schools in comparison to Waldorf schools. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012182480106986 | |