"Zlatá devadesátá?" - hlavní směry reformy základního vzdělávání v 90. letech. 20. století
The main directions of primary education reform in the 1990s.
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/205610Identifikátory
SIS: 278389
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Strouhal, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
4. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Školská reforma|reformy 90. let|základní vzdělávání|vzdělávání v České republice|reformy základního vzdělávání|reformy vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
School reform|1990s reforms|primary education|education in Czech Republic|primary education reforms|education reformsTato bakalářská práce pojednává o snaze provedení školských reforem základních škol v době 90. let 20. století. Sleduje jak pozici odborných diskusí a jejich aktérů, tak i jejich snahu o realizaci a jednotlivé reformní proudy. Sledována je poučená odborná diskuse i ohlasy běžných učitelů, dobově ohraničeného rokem 1990 až 2000, přičemž periodikem Učitelské noviny je sledována do roku 1996. Vybrané tematické oblasti jsou navíc konzultovány formou rozhovoru.
This bachelor's thesis discusses efforts to implement educational reforms in primary schools during the 1990s. It traces the position of the professional debates and their actors, as well as the implementation efforts and the different reform currents. It traces both the learned professional debate and the responses of ordinary teachers, timed from 1990 to 2000, with the periodical Teachers' Newspaper traced back to 1996. In addition, selected subject areas are consulted by interview.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Komparace českého a německého systému dalšího vzdělávání
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKosová, Barbora (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Datum obhajoby: 8. 9. 2021Tato diplomová práce se zabývá dalším vzděláváním v České republice a v Německu. Jejím cílem je komparovat systémy dalšího vzdělávání v těchto zemích v oblasti legislativy a finančního zabezpečení dalšího vzdělávání státem ... -
Další vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVančura, Daniel (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019)Datum obhajoby: 23. 5. 2019Diplomová práce je zaměřena na další vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji. Cílem této diplomové práce je zjistit, jakým způsobem a zda se pedagogičtí pracovníci dále vzdělávají. Práce ... -
Vzdělávací systém České republiky a Španělského království
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVondrouš, Jan (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 18. 1. 2018Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra pedagogiky Diplomová práce Vzdělávací systém České republiky a Španělského království Educational system of the Czech Republic and the Kingdom of Spain Bc. Jan Vondrouš ...
