Ochranná známka Společenství a její vztah k národní ochranné známce
Community trade mark and its relation to a national trade mark
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20429Identifiers
Study Information System: 64635
Collections
- Kvalifikační práce [14147]
Author
Advisor
Referee
Pítra, Vladimír
Faculty / Institute
Faculty of Law
Discipline
Law
Department
Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Law
Date of defense
27. 5. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Právnická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
56 VI. ZÁVĚR Systém registrace ochranných známek Společenství funguje od 2. ledna 1996, kdy Úřad pro harmonizaci ve vnitřním trhu začal přijímat první přihlášky. Již v prvním roce (1996 - 1997) byl počet přihlášek třikrát větší než se vůbec předpokládalo. Bylo jich okolo 51 000. Systém ochranné známky Společenství má zatím nebývalý úspěch. Funguje vedle národních systémů ochranných známek a má jednotnou povahu. Počet zájemců o registraci této známky neustále stoupá a především s každým dalším rozšířením Evropské unie nabývá tento systém stále na větší významu. Ochranná známka Společenství prošla od svého vzniku velkým vývojem. Tento systém byl postupně zdokonalován a nyní můžeme říci, že největší překážky pro jeho fungování byly již překonány. Jedním z největší pokroků je podle mého názoru změna v systému rešerší. Od 10. března 2008 byl zjednodušen tento systém natolik, že již není povinná národní rešerše ochranných známek. Povinná je jen rešerše na úrovni Společenství. Národní rešerše od této chvíle je prováděna jen na základě žádosti přihlašovatele a je zpoplatněna. Tím došlo k urychlení procesu registrace ochranné známky Společenství, jelikož se již nemusí čekat na to, až budou národní rešerše vyhotoveny a poslány Úřadu pro harmonizaci ve vnitřním trhu. Další velký pokrok spatřuji ve vymezení okruhu...
63 Community trade mark and its relation to a national trade mark, in particular with respect to the accession of the Czech Republic to the EU. (RESUMÉ) The purpose of my thesis is to show some aspects of the Community trade mark and its influence on the Czech national trade mark. The reason for my research is to show how important community trademark can be. A trade mark can become one of the most important assets of a company. It is a sign which serves to distinguish the goods and services of one organisation from those of another. The thesis is composed of six chapters. The first chapter is only introductory and contains some basic facts about the community trade mark. Chapter two on the other hand is subdivided into eight parts. This chapter deals with some basic facts and describes and explains conception of the community trade mark. This chapter subsumes kinds of trade mark, its function, community collective mark, some history and describes the rights of the owner of the trademark. Chapter three is subdivided into five parts and concentrates on the registration process of the community trade mark and explains some problems that can arise from this process. Chapter four focuses on surrender, revocation and invalidity of the community trade mark. It is subdivided into three parts and each part deals...