Mediální obraz ženského fotbalu očima fotbalistek
Media image of women's football through the eyes of female footballers
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/201120Identifikátory
SIS: 274033
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křeček, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
24. 6. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Ženský fotbal, mediální obraz, sportovní žurnalistika, nová média, kvalitativní výzkum, sociální sítě, reprezentace žen ve sportu, sport a médiaKlíčová slova (anglicky)
Women's football, media representation, sports journalism, new media, qualitative research, social media, representation of women in sport, sport and mediaTato diplomová práce se zabývá tím, jak samotné hráčky ženského fotbalu vnímají mediální obraz svého sportu v českém prostředí. Cílem práce je analyzovat jejich zkušenosti s mediální reprezentací ženského fotbalu, porozumět tomu, jak reflektují rostoucí zájem o ženský fotbal, a zjistit, jakou roli hrají média v prezentaci a propagaci ženského fotbalu. V teoretické části se práce věnuje základním pojmům. Výzkum je postaven na kvalitativní metodologii, kdy data byla získána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s osmi hráčkami působícími v českých fotbalových klubech. Výsledky ukazují, že ženský fotbal je v České republice stále zatížen strukturálními nerovnostmi a stereotypy v mediálním pokrytí. Hráčky často vnímají nedostatek prostoru v tradičních médiích, povrchní nebo zkreslené zobrazení, a zároveň zdůrazňují význam sociálních sítí jako prostředku, který jim umožňuje prezentovat se autenticky a aktivně ovlivňovat veřejný obraz svého sportu. Práce přináší nový pohled na mediální reprezentaci ženského sportu a otevírá prostor pro další výzkum v této oblasti.
This diploma thesis focuses on how female football players themselves perceive the media image of their sport in the Czech context. The aim of the thesis is to analyse their experiences with media representation of women's football, to understand how they reflect the growing interest in women's football, and to find out what role the media plays in the presentation and promotion of women's football. The theoretical part of the thesis deals with the basic concepts. The research is based on a qualitative methodology, with data collected through semi-structured interviews with eight players active in Czech football clubs. The results show that women's football in the Czech Republic is still burdened by structural inequalities and stereotypes in media coverage. The players often perceive a lack of space in traditional media, as well as superficial or distorted portrayals, while also emphasizing the importance of social media as a tool that allows them to present themselves authentically and actively influence the public image of their sport. The thesis offers a new perspective on the media representation of women's sport and opens up space for further research in this field.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...
