Inkluze nadaného žáka v oblasti Praha východ
A gifted pupils' inclusion in the Prague East area
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/200704Identifikátory
SIS: 269218
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klapálková, Veronika
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
13. 6. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
inkluze|nadání|nadaný žák|kurikulum|pedagogicko-psychologické poradenstvíKlíčová slova (anglicky)
inclusion|gift|gifted pupil|curriculum|educational and psychological counselling centreCílem diplomové práce je hlouběji prozkoumat téma nadaného žáka a jeho inkluze ve vzdělávání. Práce se zaměřuje na oblast Praha - východ. Práce si klade za cíl porovnat přístup k nadanému žákovi v pedagogicko-psychologických poradnách a ve školách. Nástrojem pro porovnání budou rozhovory s pracovníky pedagogicko-psychologických poraden a rozhovory s pedagogy a asistenty pedagoga. Pro výzkumnou část práce bude použit kvalitativní výzkum. Výzkumnou metodou rozhovoru a následné komparace výsledků v pedagogicko- psychologických poradnách a ve školách s výchovnými poradci bude možno porovnat situaci z pohledu PPP a naproti tomu postavit úhel pohledu na danou problematiku optikou školy. Výzkumný vzorek se bude skládat z rozhovorů v pracovníků pedagogicko-psychologické poradny a rozhovorů s pedagogem a asistentem pedagoga.
The aim of this thesis is to explore the topic of gifted students and their inclusion in education in greater depth. The research focuses on the Prague-East region. The primary objective is to compare the approaches taken by educational-psychological counselling centres and schools in supporting gifted students. The key research tools consist of interviews conducted with staff from educational-psychological counselling centres as well as with teachers and teaching assistants. The empirical part of the study employs qualitative research methods. Through interviews and subsequent comparison of findings from counselling centres and schools (specifically with school counsellors), the study seeks to juxtapose the perspective of the counselling system with that of the educational institutions. The research sample includes interviews with professionals from educational-psychological counselling centres, as well as with teachers and teaching assistants working directly with gifted pupils.
