Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 43
Úloha prostoru v psychlogických románech Vlčí jáma a Helimadoe
The role of the narrative space in psychological novel - Vlčí jáma and Helimadoe
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kubíček, Tomáš
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 08. 09. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá způsoby výstavby narativního prostoru a jeho funkcí v rámci dvou románů psychologické prózy: Vlčí jámy Jarmily Glazarové a Helimadoe Jaroslava Havlíčka. Narativní prostor je proto studován ...
This thesis deals with the ways to create narrative space and its function in two novels of psychological fiction: 'Vlčí jáma' written by Jarmila Glazarová, and 'Helimadoe' by Jaroslav Havlíček. The narrative space is ...
This thesis deals with the ways to create narrative space and its function in two novels of psychological fiction: 'Vlčí jáma' written by Jarmila Glazarová, and 'Helimadoe' by Jaroslav Havlíček. The narrative space is ...
Tvorba jako cesta k dosahování cílů literární výchovy na 2. stupni ZŠ a SŠ
Creation as the way of reaching educational goals in high school literary education
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Komberec, Filip
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 05. 09. 2022
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: This work deals with creation in literary education. In its view creation is not only an addition or a way of education results verification. It is considered to be a way how to achieve literary goals. It also deals with ...
Práce se zabývá tvorbou v literární výchově. Tvorbu pojímá nejen jako doplněk nebo způsob ověření výsledků vzdělávání, ale jako cestu k dosahování literárních cílů. Zabývá se pohledy současných didaktiků a souvislostmi s ...
Práce se zabývá tvorbou v literární výchově. Tvorbu pojímá nejen jako doplněk nebo způsob ověření výsledků vzdělávání, ale jako cestu k dosahování literárních cílů. Zabývá se pohledy současných didaktiků a souvislostmi s ...
Přínos formativního hodnocení pohledem učitelů a žáků 1. stupně základní školy
Benefit of Formative Assessment for Primary School Teachers and Pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Laufková, Veronika
Datum publikování: 2023
Datum obhajoby: 17. 05. 2023
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The diploma thesis aims to find out what benefits of using formative assessment in teaching see selected teachers and pupils of primary school. The theoretical part focuses on school evaluation, where this term is defined, ...
Cílem diplomové práce je zjistit, jaký přínos využívání formativního hodnocení ve výuce spatřují vybraní učitelé a žáci 1. stupně základní školy. Teoretická část se zaměřuje na školní hodnocení, kde je vymezen tento pojem, ...
Cílem diplomové práce je zjistit, jaký přínos využívání formativního hodnocení ve výuce spatřují vybraní učitelé a žáci 1. stupně základní školy. Teoretická část se zaměřuje na školní hodnocení, kde je vymezen tento pojem, ...
Práce s příběhem na téma jinakosti žáků s odlišným mateřským jazykem
Otherness of Pupils from Migrant Backgrounds as a Topic for Story-Based Teaching
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Laufková, Veronika
Datum publikování: 2023
Datum obhajoby: 15. 05. 2023
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: This thesis examines the topic of teaching the theme of otherness of pupils from migrant backgrounds to younger school-aged children, specifically through narrative engagement utilizing the Reading and Writing for Critical ...
Diplomová práce se zabývá zprostředkováním tématu jinakosti žáků s odlišným mateřským jazykem žákům mladšího školního věku, konkrétně prostřednictvím práce s příběhem za využití metod RWCT. V rámci akčního výzkumu byly ...
Diplomová práce se zabývá zprostředkováním tématu jinakosti žáků s odlišným mateřským jazykem žákům mladšího školního věku, konkrétně prostřednictvím práce s příběhem za využití metod RWCT. V rámci akčního výzkumu byly ...
Dětská knihovna v mateřské škole: akční výzkum
Pre-school library in kindergarten: action research
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Laufková, Veronika
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 23. 05. 2022
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: This thesis is based on the need to lead children to read at an early age. International research (PIRLS, PISA) shows, that the children's library in kindergarten has an inherently positive impact on the development of ...
Diplomová práce vychází z nutnosti vést děti ke čtenářství již v útlém věku. Z mezinárodních výzkumů (PIRLS, PISA) je doloženo, že dětská knihovna v mateřské škole má neodmyslitelně kladný dopad na rozvoj čtenářské ...
Diplomová práce vychází z nutnosti vést děti ke čtenářství již v útlém věku. Z mezinárodních výzkumů (PIRLS, PISA) je doloženo, že dětská knihovna v mateřské škole má neodmyslitelně kladný dopad na rozvoj čtenářské ...
Revize renesančních hodnot u Ariosta a Cervantese
Revision of Renaissance values by Ariosto and Cervantes
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Blinková Pelánová, Eva
Datum publikování: 2023
Datum obhajoby: 07. 09. 2023
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The diploma thesis deals with the revision of Renaissance values in the works of Orlando Furioso and The Ingenious don Quixote de la Mancha. The first part is focused on the identification of contemporary Renaissance values. ...
Diplomová práce se zabývá revizí renesančních hodnot v dílech Zuřivý Roland a Důmyslný don Quijote de la Mancha. První část je zaměřena na identifikaci dobových renesančních hodnot. Stěžejní část práce je věnována analýze ...
Diplomová práce se zabývá revizí renesančních hodnot v dílech Zuřivý Roland a Důmyslný don Quijote de la Mancha. První část je zaměřena na identifikaci dobových renesančních hodnot. Stěžejní část práce je věnována analýze ...
Zhudebněná poezie J.V.Sládka s bibliografií skladeb
J.V.Sládek poems set to music supplemented with a bibliography of pieces
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Brožová, Věra
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 17. 05. 2021
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou zhudebnění básní Josefa Václava Sládka. Základním zdrojem analyzovaných dat je bibliografický soupis skladeb, který byl sestaven na základě vlastního bádání v databázích a katalozích ...
This diploma thesis deals with the topic of setting the poems of Josef Václav Sládek to music. The main source of the analyzed data is a bibliographic list of compositions, which was compiled after my own research in the ...
This diploma thesis deals with the topic of setting the poems of Josef Václav Sládek to music. The main source of the analyzed data is a bibliographic list of compositions, which was compiled after my own research in the ...
Porovnání postojů učitelů ke kvalitativnímu a kvantitativnímu hodnocení před pandemií COVID-19 a po ní
A comparison of teachers' attitudes towards qualitative and quantitative assessment before and after the Covid-19 pandemic
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Laufková, Veronika
Datum publikování: 2023
Datum obhajoby: 17. 05. 2023
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The aim of the diploma thesis is to analyze a sample of 46 Czech first-grade pedagogues, whether there was a change in their perspective on verbal assessment after distance learning due to the Covid-19 pandemic. This work ...
Cílem diplomové práce je zanalyzovat na vzorku 46 českých prvostupňových pedagogů, zda po distanční výuce z důvodů pandemie Covid-19 došlo ke změně jejich pohledu na slovní hodnocení. Tato práce je rozdělena do dvou částí. ...
Cílem diplomové práce je zanalyzovat na vzorku 46 českých prvostupňových pedagogů, zda po distanční výuce z důvodů pandemie Covid-19 došlo ke změně jejich pohledu na slovní hodnocení. Tato práce je rozdělena do dvou částí. ...
Literatura pro děti a mládež jako prostředek rozvoje klíčových kompetencí na 2. stupni ZŠ
Youth literature as a tool for development of key competences at high school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Komberec, Filip
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 05. 09. 2022
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The submitted diploma thesis is concerned with the development of key competencies in literary education at the 2nd level of elementary school. The aim of the first part is to approach the form of pubescent reading with ...
Předložená diplomová práce se zabývá rozvojem klíčových kompetencí v literární výchově na 2. stupni ZŠ. Cílem první části je za pomoci odborné literatury přiblížit podobu pubescentního čtenářství, nastínit současnou koncepci ...
Předložená diplomová práce se zabývá rozvojem klíčových kompetencí v literární výchově na 2. stupni ZŠ. Cílem první části je za pomoci odborné literatury přiblížit podobu pubescentního čtenářství, nastínit současnou koncepci ...
Didaktická interpretace novely Romeo, Julie a tma pro SŠ
Didactic interpretation of the novella Romeo, Julie a tma for secondary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Komberec, Filip
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 06. 09. 2021
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Předložená diplomová práce se zabývá didaktickou interpretací novely Romeo, Julie a tma na střední škole. Cílem první části je shromáždit a vyhodnotit odbornou literaturu týkající se literárně historických a teoretických ...
The submitted diploma thesis deals with the didactic interpretation of the novella Romeo, Julie a tma in high school. The aim of the first part is to collect and evaluate professional literature on literary historical and ...
The submitted diploma thesis deals with the didactic interpretation of the novella Romeo, Julie a tma in high school. The aim of the first part is to collect and evaluate professional literature on literary historical and ...