Porovnání postojů učitelů ke kvalitativnímu a kvantitativnímu hodnocení před pandemií COVID-19 a po ní
A comparison of teachers' attitudes towards qualitative and quantitative assessment before and after the Covid-19 pandemic
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180517Identifikátory
SIS: 258131
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novotná, Kateřina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra české literatury
Datum obhajoby
17. 5. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
hodnocení, formy hodnocení, kvantitativní hodnocení, kvalitativní hodnocení, klasifikace, slovní hodnocení, distanční výuka, pandemie Covid-19Klíčová slova (anglicky)
assessment, quantitative assessment, qualitative assessment, classification, verbal assessment, distance learning, Covid-19 pandemicCílem diplomové práce je zanalyzovat na vzorku 46 českých prvostupňových pedagogů, zda po distanční výuce z důvodů pandemie Covid-19 došlo ke změně jejich pohledu na slovní hodnocení. Tato práce je rozdělena do dvou částí. V úvodní části první, teoretické části jsou obsaženy informace z odborných publikací ohledně pojmu hodnocení obecně, jeho funkcí, typů a forem. V další části se teoretická část zabývá kvantitativním a kvalitativním hodnocením s důrazem na jejich vliv na žákovu motivaci. V druhé, praktické části jsem srovnávala výsledky dvou, mnou realizovaných, výzkumů formou kvantitativního výzkumu - dotazníku. Jeden byl realizován v roce 2020 a druhý, obohacen o 2 aktualizační otázky, byl realizován v roce 2023 na stejném vzorku respondentů. Závěr práce obsahuje odpověď na otázku položenou v úvodu mé diplomové práce. Z dat sesbíraných od mých 46 respondentů vyplývá, že se nijak významně pohled pedagogů na slovní hodnocení po distanční výuce během pandemie Covid-19 nezměnil, byť došlo k lehce pozitivnějšímu vnímání slovního hodnocení.
The aim of the diploma thesis is to analyze a sample of 46 Czech first-grade pedagogues, whether there was a change in their perspective on verbal assessment after distance learning due to the Covid-19 pandemic. This work is divided into two parts. The introductory part of the first, theoretical part contains information from scientific publications regarding the concept of assessment in general, its functions, its types and forms. In the next part, the theoretical part deals with quantitative and qualitative assessment with an emphasis on their influence on the student's motivation. In the second, practical part, I compared the results of 2 researches carried out by me in the form of a questionnaire. One was implemented in 2020 and the second, enriched with 2 update questions, was implemented in 2023 on the same sample of respondents. The conclusion of the thesis contains the answer to the question posed at the beginning of my diploma thesis. From the data collected from my 46 respondents, it appears that educators' views on verbal assessment did not change significantly after distance learning during the Covid-19 pandemic, although there was a slightly more positive perception of verbal assessment.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Písemný projev z cizích jazyků a jeho způsob hodnocení v kontextu evropské jazykové vzdělávací politiky. Reliabilita hodnocení otevřených úloh na příkladu písemného projevu z německého jazyka ověřovaného maturitní zkouškou
Výsledek obhajoby: OBHÁJENONovotná Knotková, Soňa (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 15. 12. 2015This dissertation deals with the assessment of open-ended test items in the Writing Part of the Maturita Exam. The influence of the European language policy on Czech curricular documents and the conception of foreign ... -
Hodnocení domácího prostředí z pohledu ergoterapie. Podtitul: Dotazníkové šetření mezi českými i zahraničními ergoterapeuty o hodnocení domácího prostředí a domácích návštěvách pacientů/klientů
Výsledek obhajoby: OBHÁJENORohlenová, Eva (Univerzita Karlova, 1. lékařská fakulta, 2018)Datum obhajoby: 19. 6. 2018DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno: Bc. Eva Rohlenová Vedoucí práce: Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. Oponent práce: Název diplomové práce: Hodnocení domácího prostředí z pohledu ergoterapie Abstrakt diplomové práce: Hodnocení domácího prostředí ... -
Hodnocení reinervačních změn po rekonstrukčních výkonech na periferních nervech.Nervové transfery u pacientů s lézí brachiálního plexu: komplexní hodnocení výsledků.
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBrušáková, Štěpánka (Univerzita Karlova, Lékařská fakulta v Plzni, 2023)Datum obhajoby: 13. 9. 2023Purpose: The purpose of this study is to analyze the results of brachial plexus reconstructive surgery. The work focused on the analysis of the brachial plexus repair at Masaryk Hospital in Ústí nad Labem between 2012 and ...
