Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 252
Proměny pojetí dítěte a dětství
Changes in the concept of the child and childhood
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hejlová, Helena
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 23. 05. 2012
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce sleduje proměny pojetí dítěte a dětství od raného novověku po současnost se zvláštním důrazem na sledování kvality života kojenců a výchovných rad týkajících se prvního roku. V historické části se práce zabývá proměnami ...
This thesis examines the changes in perception of the child and the childhood from the Early Modern Age until today. Primarily, the thesis investigates the quality of life of infants and education advice concerning the ...
This thesis examines the changes in perception of the child and the childhood from the Early Modern Age until today. Primarily, the thesis investigates the quality of life of infants and education advice concerning the ...
Rozvoj spolupráce rodiny a mateřské školy
Development of cooperation between family and nursery school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kargerová, Jana
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 27. 05. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinou a mateřskou školou. Teoretická část se zaměřuje na rodinu a školu jako výchovně-vzdělávací instituce, jejich definici, historický vývoj a na něj navazující současné ...
This thesis deals with the forms of cooperation between parents and nursery school. The theoretical part focuses on family and school as educational institutions, their definition, historical development and the related ...
This thesis deals with the forms of cooperation between parents and nursery school. The theoretical part focuses on family and school as educational institutions, their definition, historical development and the related ...
Strategie výuky nadaných žáků na 1. stupni základní školy
Strategies of teaching gifted children at primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Krčmářová, Tereza
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 21. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce si klade za cíl popsat strategie, metody a formy práce, které je efektivní ve výuce nadaných žáků na 1. stupni využít. Dále pak pozorovat jejich uplatnění v rámci integrované i segregované formy vzdělávání ...
This master thesis aims to describe the strategies, methods and forms of work, which are effective in teaching gifted pupils at primary school. Another aim is to compare the possibility of their applications in integrated ...
This master thesis aims to describe the strategies, methods and forms of work, which are effective in teaching gifted pupils at primary school. Another aim is to compare the possibility of their applications in integrated ...
Spolupráce mezi učitelem a rodiči na počátku školní docházky
Cooperation between teacher and parents at the beginning of the school attendance
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hejlová, Helena
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 20. 05. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinou - školou, jejich významem na počátku školní docházky, přínosem v oblasti individualizace potřeb dítěte a vzdělávacích pokroků. Akčním výzkumem hledám odpověď na ...
This diploma thesis deals with forms of cooperation between family - school, their meaning at the beginning of the school attendance, the benefit of the individualization of the child's needs and the educational progress. ...
This diploma thesis deals with forms of cooperation between family - school, their meaning at the beginning of the school attendance, the benefit of the individualization of the child's needs and the educational progress. ...
Žák mladšího školního věku a jeho sociální pozice ve třídě
Pupil of a primary school and his/her social status in the classroom
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Linková, Marie
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 19. 05. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce má teoreticko-výzkumný charakter. Teoretická část práce se zabývá obecně teoretickými základy a východisky, které se vztahují k žákovi mladšího školního věku a jeho sociální pozici ve třídě. V praktické části se ...
This thesis has theoretical and research character. The theoretical part deals with general theoretical foundations and bases of relating to pupil primary school and his/her social position in the class. The practical focus ...
This thesis has theoretical and research character. The theoretical part deals with general theoretical foundations and bases of relating to pupil primary school and his/her social position in the class. The practical focus ...
Pedagogická diagnostika školní připravenosti a podpora dětí s odkladem školní docházky v mateřské škole
Pedagogical diagnostics of school readiness and assistance for children with postponement of school attendance in kindergarten
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kropáčková, Jana
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 05. 09. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt nenalezen
Aktivizační funkce didaktické hry ve výuce angličtiny na 1. St. ZŠ
Activating function of a didactic game in the foreign language education at primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hejlová, Helena
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 19. 05. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce se zabývá využitím aktivizační funkce didaktické hry jako výukové metody v hodinách angličtiny na prvním stupni. Hledá argumenty pro její použití, možné překážky při její plnohodnotné aplikaci a navrhuje překonávání ...
The thesis focuses on using the activating function of a didactic game as a method in the English lessons at primary school. It looks for the arguments supporting using the game at school, the obstacles causing problems ...
The thesis focuses on using the activating function of a didactic game as a method in the English lessons at primary school. It looks for the arguments supporting using the game at school, the obstacles causing problems ...
Sebehodnocení na 1.stupni ZŠ se zaměřením na integrované žáky
Self-assessment at the Primary School focusing on integrated pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Tomková, Anna
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 04. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce je členěna do dvou hlavních částí. První teoretickou část tvoří vymezení pojmu sebehodnocení se zaměřením na jeho význam, formy a faktory provázející jeho zavádění do výuky. Dále zde nalezneme poznatky z ...
This thesis is divided into two main parts. The theoretical part defines the concept of self-assessment and focuses on the significance and forms of self-assessment, as well as the factors arising during implementation of ...
This thesis is divided into two main parts. The theoretical part defines the concept of self-assessment and focuses on the significance and forms of self-assessment, as well as the factors arising during implementation of ...
Formativní hodnocení ve výuce na 1. stupni základní školy
Formative Assessment in Primary School Education
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Stará, Jana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 18. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce Formativní hodnocení ve výuce na 1. stupni základní školy pojednává zejména o hodnocení, jímž učitel poskytuje žákům cílenou radu, a to ve chvíli, kdy lze jejich výkon ještě zlepšit. Jde o velmi časté ...
This diploma thesis Formative Assessment in Primary School Education deals mainly with the classroom assessment, which provides the pupils with purposeful feedback on their learning at the time when their performance can ...
This diploma thesis Formative Assessment in Primary School Education deals mainly with the classroom assessment, which provides the pupils with purposeful feedback on their learning at the time when their performance can ...
Práce se žákovským portfoliem na 1. stupni ZŠ
Work with pupil's portfolio at primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Tomková, Anna
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 25. 05. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část je zaměřena na pojetí základního vzdělávání, zejména na oblast klíčových kompetencí. Práce nabízí metody, kterými lze klíčové kompetence u žáků ...
This Master's thesis is divided into the theoretical and research part. The theoretical part is focused on the concept of primary education, in particular on the area of key competences. The thesis submits methods through ...
This Master's thesis is divided into the theoretical and research part. The theoretical part is focused on the concept of primary education, in particular on the area of key competences. The thesis submits methods through ...