Kooperativní učení v mateřské škole
Cooperative learning in kindergarten
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193022Identifikátory
SIS: 256823
Kolekce
- Kvalifikační práce [23740]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valášková Vincejová, Eva
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
3. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
kooperace|cíle kooperace|skupinová kooperace|učitel|role učitele|předškolní dítě|kooperativní činnosti|tipy kooperace|kooperativní učení rozvoj kooperace|kooperativní činnostiKlíčová slova (anglicky)
cooperation|goals of cooperation|group cooperation|teacher|teacher's role|preschool child|cooperative activities|cooperation tips|cooperative learning development of cooperation|cooperative activitiesDiplomová práce je strukturována do dvou hlavních částí. Teoretickou část tvoří základ pro výzkum. Objasňuje nám zkoumanou problematiku na základě prostudované literatury a pramenů. Tato část se skládá ze tří kapitol, první se zabývá učitelem jako aktérem kooperativní výuky, poté následuje kooperativním učením obecně a poslední úsek teoretické části pojednává o kooperativním učení v podmínkách mateřské školy. Empirická část diplomové práce se zaměřuje na popis metodologie výzkumu, hlavních a dílčích cílů a výzkumných otázek. Pro realizaci výzkumu byla použita metoda kvantitativního přístupu. Klíčová slova: cíle kooperace, kooperace, kooperativní činnosti, kooperativní učení, skupinová kooperace, rozvoj kooperace, předškolní dítě, učitel.
The diploma thesis is structured into two main parts. The theoretical part forms the basis for research. It clarifies the investigated issue based on the studied literature and sources. This part consists of three parts, the first deals with the teacher as an actor of cooperative teaching, then follows cooperative learning in general, and the last theoretical part discusses cooperative learning in kindergarten conditions. The empirical part of the thesis focuses on the description of the research methodology, main and partial goals and research questions. It also contains case studies of educators who participate in cooperative research activities. For the implementation of the research, methodological sequential triangulation was used, which combined both qualitative and quantitative approaches Keywords: goals of cooperation, cooperation, cooperative activities, cooperative learning, group cooperation, development of cooperation, preschool child, teacher.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
La presencia del aprendizaje cooperativo en las clases de español: observación y análisis de problemas
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHanzalová, Marie Anna (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2023)Datum obhajoby: 13. 9. 2023The primary objective of the present study was to conduct an analysis of the presence of cooperative learning in Spanish as a foreign language (ELE) classes in the Czech Republic, with a specific focus on identifying the ... -
Kooperativní výuka na málotřídní škole
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMachotková, Ilona (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020)Datum obhajoby: 3. 6. 2020The diploma thesis deals with the topic of application of the model of cooperative teaching in the environment of small schools. The main goal of the diploma thesis is to point out the specifics of small schools in connection ... -
Využití projektové metody v lesních mateřských školách
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLyžbická, Olga (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2023)Datum obhajoby: 23. 5. 2023The topic of the thesis is the question of the project method. The aim of the thesis is to describe the potential of the project method and to research the use in pedagogical practise in forest kindergartens. The theoretical ...