Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 37
Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí
Cinema in the typewriter. The phenomenon of fictious scenario in Czech lands
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klimeš, Ivan
Datum publikování: 2006
Datum obhajoby: 03. 02. 2006
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Bibliografický záznam Felcman, J. Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí. (Rigorózní práce). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií, 2011, 153 s. Vedoucí ...
Bibliografický záznam Felcman, J. Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí. (Rigorózní práce). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií, 2011, 153 s. Vedoucí ...
Bibliografický záznam Felcman, J. Kino v psacím stroji. Fenomén fiktivního scénáře v českém prostředí. (Rigorózní práce). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií, 2011, 153 s. Vedoucí ...
Afekt, výraz, performance: Transformace melodramatického excesu v díle Wernera Schroetera
Affect, Expression, Performance: Transformation of Melodramatic Excess in the Work of Werner Schroeter
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vojvodík, Josef
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 04. 09. 2017
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: This diploma thesis deals with various possible ways in which the formalized expression of emotions that is characteristic of the melodramatic mode can be reinterpreted in the context of experimental cinema, with the work ...
Tato diplomová práce se zabývá možnými cestami, jakými lze stylistická vyjádření emocí v melodramatickém modu reinterpretovat v kontextu experimentálního filmu, (nejen) na příkladu tvorby režiséra Wernera Schroetera. ...
Tato diplomová práce se zabývá možnými cestami, jakými lze stylistická vyjádření emocí v melodramatickém modu reinterpretovat v kontextu experimentálního filmu, (nejen) na příkladu tvorby režiséra Wernera Schroetera. ...
Prostor (ve) filmu: teoretické koncepce prostoru od reality k intermedialitě
Space (in) film: theoretical conceptions of space from reality to intermedia
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hanáková, Petra
Datum publikování: 2006
Datum obhajoby: 22. 09. 2006
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Jako cíl mé práce jsem si určila sledování vztahu filmu a prostoru. Obsáhlé téma se rozprostírá do velké šíře, stejně jako prostor samotný obklopuje veškerou lidskou existenci. Věnovala jsem se mapování oblastí, které se ...
FILOZOFICKÁ FAKULTA UNIVERZITY KARLOVY V PRAZE KATEDRA FILMOVÉ VĚDY PROSTOR (VE) FILMU teoretické koncepce prostoru od reality k intermedialitě Diplomová práce VEDOUCÍ PRÁCE KATEŘINA SVATOŇOVÁ PhDr. PETRA HANÁKOVÁ, Ph.D. ...
FILOZOFICKÁ FAKULTA UNIVERZITY KARLOVY V PRAZE KATEDRA FILMOVÉ VĚDY PROSTOR (VE) FILMU teoretické koncepce prostoru od reality k intermedialitě Diplomová práce VEDOUCÍ PRÁCE KATEŘINA SVATOŇOVÁ PhDr. PETRA HANÁKOVÁ, Ph.D. ...
Filmové regály: nástup soukromých videopůjčoven počátkem 90. let
Film Shelves: Private Video rental stores in the early 1990s Czech republic
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Bláhová, Jindřiška
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 08. 09. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tématem překládané práce jsou dnes již téměř vymizelé kamenné videopůjčovny, které ještě před pár dekádami tvořily stěžejní distribuční okno mezi nasazením do kin a televizním vysíláním. Výzkum se konkrétně zabývá nástupem ...
The subject of this thesis are now almost extinct brick and mortar video rental stores that were a crucial film distribution window between theatre and television premiere only a few decades ago. The research focuses on ...
The subject of this thesis are now almost extinct brick and mortar video rental stores that were a crucial film distribution window between theatre and television premiere only a few decades ago. The research focuses on ...
Material Fictions: Moving (Between) Images of Contemporary Art
Hmotné fikce: Pohyb mezi obrazy současného umění
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Svatoňová, Kateřina
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 08. 09. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato magisterská diplomová práce vstupuje do toku pohyblivých obrazů současného umění s cílem nastínit některé obecnější ontologické kvality digitální vizuality a imaginace, jež stále výrazněji uniká ze všech pevných rám(c)ů ...
7 Abstract This master's thesis engages moving images of contemporary art in order to sketch out certain ontological qualities of the digital image and imaginary, as they increasingly spill out of all fixed frames and fill ...
7 Abstract This master's thesis engages moving images of contemporary art in order to sketch out certain ontological qualities of the digital image and imaginary, as they increasingly spill out of all fixed frames and fill ...
MFDF Jihlava: síťová stavba jako základ utváření festivalové identity
Jihlava IDFF: festival identity as based on the network construction
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hanáková, Petra
Datum publikování: 2010
Datum obhajoby: 25. 05. 2010
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato práce se zabývá Mezinárodním fest ivalem dokumentárních filmů Jihlava z hlediska teorie sít í aktérů. Pokouší se pochopit , jakými způsoby fi lmový festival utváří svou identitu jedinečné, v kulturním prostoru ...
This thesis analyses the International Documentary Film Fest ival Jihlava from the point of view of the actor-network theory. Its focus is to understand various ways the festival (as unique and indispensable event in the ...
This thesis analyses the International Documentary Film Fest ival Jihlava from the point of view of the actor-network theory. Its focus is to understand various ways the festival (as unique and indispensable event in the ...
Historik umění a film. Kinematografické aktivity Jiřího Kotalíka v letech 1967-1990
Art historian and film. Cinematographic activities of Jiří Kotalík in the years 1967-1990
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klimeš, Ivan
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 06. 09. 2022
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Jiří Kotalík (1920-1996) was an important historian, theoretician and critic of fine arts and long-term director of the National Gallery in Prague (1967-1990). Although his primary focus was the fine arts, his personal ...
Jiří Kotalík (1920-1996) byl významným historikem, teoretikem a kritikem výtvarného umění a dlouholetým ředitelem Národní galerie v Praze (1967-1990). Ačkoli bylo jeho primárním zaměřením výtvarné umění, jeho nezpracovaný ...
Jiří Kotalík (1920-1996) byl významným historikem, teoretikem a kritikem výtvarného umění a dlouholetým ředitelem Národní galerie v Praze (1967-1990). Ačkoli bylo jeho primárním zaměřením výtvarné umění, jeho nezpracovaný ...
Kira Muratovová - narušitelka (post)sovětského vědomí
Kira Muratova - the pertuber of the (post)Soviet conciousness
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kopaněva, Galina
Datum publikování: 2008
Datum obhajoby: 15. 09. 2008
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Zabývat se dílem Kiry Muratovové, největší ruské režisérky 2. poloviny 20. století, je z několika důvodů velmi nevděčný úkol. Její mimořádně komplikovaná výpověď se vzpírá přísnému metodologickému uchopení a snaha o nalezení ...
This Master Thesis is dedicated to the work of the greatest Russian woman director of the second half of the twentieth century, Kira Muratova. The scope of the present paper will be limited to Muratova's works dating from ...
This Master Thesis is dedicated to the work of the greatest Russian woman director of the second half of the twentieth century, Kira Muratova. The scope of the present paper will be limited to Muratova's works dating from ...
Obraz umělce v českých hraných filmech poúnorových let
The Image of the Artist in Czech Feature Films after 1948
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klimeš, Ivan
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 11. 09. 2012
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Když došlo roku 1948 v Československu ke komunistickému převratu, získala absolutní moc také komunistická kulturní politika. Provedla v kultuře zásahy organizační, regulativní i esteticko-normativní. Tyto změny znamenaly ...
After the Czechoslovak coup d'état of 1948, the cultural politics of the Communist Party became the only power that should organize, regulate and evaluate cultural affairs. This brouht radical changes of the status of ...
After the Czechoslovak coup d'état of 1948, the cultural politics of the Communist Party became the only power that should organize, regulate and evaluate cultural affairs. This brouht radical changes of the status of ...
Obraz sudetských Němců a sudetoněmecká otázka v českém hraném filmu 1945-1969
The problem of the Sudet Germans in the feature film1945-1969
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kopaněva, Galina
Datum publikování: 2006
Datum obhajoby: 22. 09. 2006
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Jedním z osvědčených obratů týkající se staletého česko-německého sousedství je výraz "stýkání a potýkání". Ono "stýkání a potýkání", tj. výraz, který se často používá, když se hovoří o soužití Čechů s Němci v pohraničí, ...