Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 169
Mentoring in the EFL Practicum
Mentoring v praxích budoucích učitelů angličtiny
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gráf, Tomáš
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 17. 06. 2020
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Keywords: Teaching practicum, mentors, mentoring, qualitative research, multiple case study Abstract The teaching practicum is an integral part of teacher education and a key role is played by teacher trainers - mentors. ...
Klíčová slova: Pedagogická praxe, fakultní učitelé, mentoring, kvalitativní výzkum, několikanásobná případová studie Abstrakt Pedagogické praxe jsou nedílnou součástí profesní přípravy učitelů a klíčovou roli v nich sehrávají ...
Klíčová slova: Pedagogická praxe, fakultní učitelé, mentoring, kvalitativní výzkum, několikanásobná případová studie Abstrakt Pedagogické praxe jsou nedílnou součástí profesní přípravy učitelů a klíčovou roli v nich sehrávají ...
The development of Czech pupils' L2 phonology assessed with a reading task
Vývoj fonologie angličtiny jako cizího jazyka u českých žáků, hodnocený dle úlohy k přečtení
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Cilibrasi, Luca
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 03. 09. 2020
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: This study focuses on the impact of age of onset on pronunciation in Czech children learning English. Two groups of children were subjected to the testing - children exposed to English from nursery, and children exposed ...
Tato studie se zaměřuje na vliv věku, ve kterém se dítě začalo učit druhý jazyk, na výslovnost - konkrétně u českých dětí, které se učí anglicky. Testování se účastnily dvě skupiny dětí - děti, které se začaly učit anglicky ...
Tato studie se zaměřuje na vliv věku, ve kterém se dítě začalo učit druhý jazyk, na výslovnost - konkrétně u českých dětí, které se učí anglicky. Testování se účastnily dvě skupiny dětí - děti, které se začaly učit anglicky ...
Adjectives of positive evaluation in present-day spoken British English
Pozitivně hodnotící adjektiva v současné mluvené britské angličtině
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Malá, Markéta
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 18. 06. 2020
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: The present MA thesis studies adjectives of positive evaluation in present-day spoken British English. Other means of expressing subjective stance (e.g. intensifiers) were repeatedly described as undergoing constant change. ...
Tato diplomová práce se zaměřuje na pozitivně evaluativní adjektiva v současné mluvené britské angličtině. Jiné prostředky vyjadřující subjektivní postoj mluvčího (např. intenzifikátory) byly několikrát předmětem studií, ...
Tato diplomová práce se zaměřuje na pozitivně evaluativní adjektiva v současné mluvené britské angličtině. Jiné prostředky vyjadřující subjektivní postoj mluvčího (např. intenzifikátory) byly několikrát předmětem studií, ...
Lexical devices of British and American English in the language of Czech EFL learners
Lexikální prostředky britské a americké angličtiny v jazyce českých studentů angličtiny
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vašků, Kateřina
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 07. 09. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Cílem této práce je poskytnout nové informace ohledně lexikální nářeční variace u studentů angličtiny jako cizího jazyka. Teoretická část je zaměřena na popis lexikální nářeční variace spolu s výzkumem "jazykové moci" u ...
The thesis aims to provide new information on lexical dialectal variation amongst EFL students. The theoretical part focuses on the description of lexical dialectal variation alongside with the scrutiny of British and ...
The thesis aims to provide new information on lexical dialectal variation amongst EFL students. The theoretical part focuses on the description of lexical dialectal variation alongside with the scrutiny of British and ...
Framing of the Dangerous: The Artwork between New Materialism and William S. Burroughs
Rámování nebezpečného: Umělecké dílo mezi novým materialismem a Williamem S. Burroughsem
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kroulík, Milan
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 08. 09. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Cílem této práce je pojednat o problematice umění a o uměleckém díle skrze srovnání dvou autorů - myslitelky nového materialismu Elizabeth Grosz a umělce Williama S. Burroughse. Výsledkem tohoto srovnání je filosofie ...
The goal of this thesis is to think through the problematics of art and artwork by comparing two authors - the New Materialism scholar Elizabeth Grosz and the artist William S. Burroughs. The result of this comparison is ...
The goal of this thesis is to think through the problematics of art and artwork by comparing two authors - the New Materialism scholar Elizabeth Grosz and the artist William S. Burroughs. The result of this comparison is ...
Shame and Belonging in the Fiction of Maeve Brennan
Stud, hanba a sounáležitost v díle Maeve Brennan
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Wallace, Clare
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 04. 06. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: práce Tato diplomová práce analyzuje tvorbu irsko-americké autorky Maeve Brennan, píšící ve dvacátém století, optikou hanby. Zkoumá celé autorčino dílo: povídky a časopisecké příspěvky vydané ve sbírkách The Long Winded ...
Thesis Abstract This thesis analyses the fiction of the twentieth-century Irish-American author Maeve Brennan through the lens of shame. All of Brennan's published writing has been included: her short stories and magazine ...
Thesis Abstract This thesis analyses the fiction of the twentieth-century Irish-American author Maeve Brennan through the lens of shame. All of Brennan's published writing has been included: her short stories and magazine ...
Use of discourse markers in the speech of advanced learners of English before and after a study stay in an English-speaking country
Užití diskurzních částic v řeči pokročilých studentů angličtiny před a po studijním pobytu v anglicky mluvící zemi
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gráf, Tomáš
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 07. 09. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Cílem této bakalářské práce je zjistit, jestli se frekvence diskurzních částic v mluveném projevu pokročilých žáků anglického jazyka změní po studijním pobytu v zahraničí. Praktická část analyzuje transkripci rozhovorů ...
The aim of this thesis is to determine whether study abroad has an effect on the frequency of discourse markers in speech of advanced learners of English. The data used for the analysis are interviews with ten advanced ...
The aim of this thesis is to determine whether study abroad has an effect on the frequency of discourse markers in speech of advanced learners of English. The data used for the analysis are interviews with ten advanced ...
English translation counterparts of the Czech construction "mít + participle"
Anglické překladové protějšky české konstrukce "mít + příčestí"
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Brůhová, Gabriela
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 24. 06. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá českou konstrukcí "mít" + -n/-t příčestí (např. "mít uvařeno/zakázáno"), jejími typy a jejich anglickými překladovými ekvivalenty. Angličtina nabízí více možných překladových protějšků, které se ...
The BA thesis focuses on the Czech "mít" + -n/-t participle construction (e. g. "mít uvařeno/zakázáno"), its uses, and their English translation counterparts. English offers more than one equivalent for the Czech construction. ...
The BA thesis focuses on the Czech "mít" + -n/-t participle construction (e. g. "mít uvařeno/zakázáno"), its uses, and their English translation counterparts. English offers more than one equivalent for the Czech construction. ...
Sexual Violence in Selected Works of Alice Walker, Toni Morrison, and Sapphire
Sexuální násilí ve vybraných dílech Alice Walker, Toni Morrison a Sapphire
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Veselá, Pavla
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 06. 09. 2022
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: This thesis focuses on three works of African-American female writers: Toni Morrison's The Bluest Eye, Alice Walker's The Color Purple, and Sapphire's Push. The primary topic of my analysis is sexual violence, or more ...
Tato práce se soustředí na díla tří afroamerických spisovatelek: Velmi modré oči od Toni Morrison, Barva nachu od Alice Walker a Push od Sapphire. Hlavním tématem mé analýzy je sexuální násilí, specifičtěji sexuální ...
Tato práce se soustředí na díla tří afroamerických spisovatelek: Velmi modré oči od Toni Morrison, Barva nachu od Alice Walker a Push od Sapphire. Hlavním tématem mé analýzy je sexuální násilí, specifičtěji sexuální ...
Reflexive alternation in language processing by persons with aphasia
Reflexivní alternace ve zpracování jazyka u lidí s afázií
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Láznička, Michal
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 27. 05. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Cílem této práce je vytvořit dizajn experimentu, který zkoumá vliv frekvence užití a typu gramatické struktury na porozumění větám s reflexivním slovesem u mluvčích s afázii. Dále je cílem ověřit tento dizajn pomocí ...
The goal of this thesis is to design an experiment that researches how frequency of use and grammatical structure affect sentence comprehension in speakers with aphasia. An additional objective is to verify this design in ...
The goal of this thesis is to design an experiment that researches how frequency of use and grammatical structure affect sentence comprehension in speakers with aphasia. An additional objective is to verify this design in ...