Hledat
Zobrazují se záznamy 1-8 z 8
Videogames and ecological thinking: player's perspective
Videohry a ekologické myšlení: perspektiva hráčů
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šisler, Vít
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 23. 06. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Dosavadní výzkum navrhuje, že mainstreamové videohry, které nejsou zvláště navrženy pro reflexi nebo přesvědčení, mohou mít potenciál implicitně podporovat reflexi o otázkách životního prostředí a ekologii. Někteří vývojáři ...
Recent academic work proposes that mainstream video games, which are not specifically designed for reflection or persuasion, can have a potential to implicitly encourage reflection on environmental issues and ecology. Some ...
Recent academic work proposes that mainstream video games, which are not specifically designed for reflection or persuasion, can have a potential to implicitly encourage reflection on environmental issues and ecology. Some ...
Lost Media: Collecting and Archiving of Artefacts from the Digital Era
Ztracená média: Sběratelství a archivace artefaktů digitální éry
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šisler, Vít
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 05. 09. 2022
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Archival theory and practice still tend to hierarchize between audiovisual artefacts worth preserving and those that are not, and the increasing amount of images, screens, and interfaces in the digital sphere has only ...
Archivní teorie a praxe stále mají tendenci hierarchizovat audiovizuální artefakty na ty, které stojí za to uchovávat, a na ty, které za to nestojí. Rostoucí množství obrazů, obrazovek a rozhraní v digitální sféře jen ...
Archivní teorie a praxe stále mají tendenci hierarchizovat audiovizuální artefakty na ty, které stojí za to uchovávat, a na ty, které za to nestojí. Rostoucí množství obrazů, obrazovek a rozhraní v digitální sféře jen ...
Afterlife of digital user data: analysis of evolution of posthumous data policies on social media
Posmrtný život dat: analýza vývoje přístupu sociálních sítí k posmrtným datům uživatelů
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šisler, Vít
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 29. 01. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato diplomová práce se zaměřuje na téma správy uživatelských dat po smrti v rámci platforem sociálních sítí. Toto téma se v akademické literatuře téměř neobjevuje, proto si práce klade za cíl představit vývoj zásad ...
This diploma thesis focuses on the topic of posthumous user data management concerning social media platforms. This topic is rarely discussed from the viewpoint of new media studies in academic literature. My thesis ...
This diploma thesis focuses on the topic of posthumous user data management concerning social media platforms. This topic is rarely discussed from the viewpoint of new media studies in academic literature. My thesis ...
The influence of social media and hyperconnectivity on student academic productivity and performance
Vliv sociálních médií a hyperkonektivity na akademickou produktivitu a výkonnost studentů
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šlerka, Josef
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 07. 09. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: (česky) Cílem této práce je zanalyzovat, jakým způsobem ovlivňuje neustálá konektivita, aktivita na sociálních sítích a přítomnost online, produktivitu a výkon vysokoškolských studentů, zejména pak jejich akademické výsledky. ...
(in English): The aim of this thesis is to analyze, how exactly the constant connectivity, social media activity, and online presence influences productivity and performance of university students, presumably also their ...
(in English): The aim of this thesis is to analyze, how exactly the constant connectivity, social media activity, and online presence influences productivity and performance of university students, presumably also their ...
Algorithm driven graphic design
Algoritmizovaný grafický design
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Slussareff, Michaela
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 07. 09. 2020
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: The diploma thesis inquires into the use of A.I. - artificial intelligence in the field of graphic design. This thesis aims to describe the current state of A.I. use and algorithmization in graphic design and, based on the ...
Diplomová práce se zabývá využitím A.I. - umělé inteligence v prostředí grafického designu. Cílem práce je popsat současný stav využití A.I. a algoritmizace pro grafický design a kriticky, na základě provedeného šetření, ...
Diplomová práce se zabývá využitím A.I. - umělé inteligence v prostředí grafického designu. Cílem práce je popsat současný stav využití A.I. a algoritmizace pro grafický design a kriticky, na základě provedeného šetření, ...
Francophone Hip Hop Lyrics from the Perspective of Digital Humanities
Texty frankofonního hip hopu z pohledu Digital humanities
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šlerka, Josef
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 13. 06. 2022
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: This paper contains an explorative analysis of French rap lyrics. The focus of the work is to answer three questions: What is the vocabulary used in the French rap lyrics? What are the topics present in the French rap ...
Tato práce obsahuje explorační analýzu textů rapových písní ve francouzském jazyce. Hlavním záměrem této práce je odpovědět na tři základní otázky: Jaká je slovní zásoba rapových písní ve francouzském jazyce? Jaká témata ...
Tato práce obsahuje explorační analýzu textů rapových písní ve francouzském jazyce. Hlavním záměrem této práce je odpovědět na tři základní otázky: Jaká je slovní zásoba rapových písní ve francouzském jazyce? Jaká témata ...
Empirical research on the representation of historical information in the medium of computer games, their user reception, and intrapersonal learning outcomes
Empirický výzkum reprezentace historických informací v médiu počítačových her, jejich vnímání uživatelem a jejich intrapersonální vzdělávací výsledky
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šisler, Vít
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 21. 09. 2020
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato dizertace zkoumá, zda jsou videohry schopné ovlivnit postoje a informační chování hráčů k vyobrazeným historickým tématům ve videohře v krátkodobém a dlouhodobém časovém horizontu. Sesbírali jsme data od vzorku 148 ...
This dissertation investigates whether video games are able to affect players' attitudes and information behaviour towards depicted historical topics in games over the short- and long-term. We collected data from a sample ...
This dissertation investigates whether video games are able to affect players' attitudes and information behaviour towards depicted historical topics in games over the short- and long-term. We collected data from a sample ...
Hedonic or pragmatic preferences? A comparative analysis of Android and iOS users from the perspective of UX and information behaviour
Hedonické nebo pragmatické preference? Komparativní analýza uživatelů platforem Android a iOS z pohledu UX a informačního chování
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šisler, Vít
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 07. 09. 2021
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Teoretická část práce představuje vývoj oborů interakce člověk-počítač a uživatelské zkušenosti včetně hedonicko-pragmatického modelu. Dále jsou představeny platformy a ekosystémy obecně, vývoj trhu se smartphony a samotné ...
The theoretical part of the thesis presents the evolution of the fields of human-computer interaction (HCI) and user experience (UX) including hedonic-pragmatic model of user experience. It further presents platforms and ...
The theoretical part of the thesis presents the evolution of the fields of human-computer interaction (HCI) and user experience (UX) including hedonic-pragmatic model of user experience. It further presents platforms and ...