Hledat
Zobrazují se záznamy 1-2 z 2
English constructions with the causative and experiential verb "have" complemented by a past participle
Anglické konstrukce s kauzativním a experienciálním slovesem "have" doplněné minulým participiem
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Brůhová, Gabriela
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 10. 09. 2019
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá perifrastickou konstrukcí složenou ze slovesa have doplněné minulým participiem, která nese kauzativní či experienciální význam. I když se struktura a konfigurace obou typů může zdát identická, ...
The subject of the present paper is as analysis of periphrastic constructions consisting of the verb have followed by a past participle, which have either causative or experiential meaning. Although the structure and ...
The subject of the present paper is as analysis of periphrastic constructions consisting of the verb have followed by a past participle, which have either causative or experiential meaning. Although the structure and ...
The use of lexical oppositeness in English internet advertising
Využití lexikální antonymie v anglické internetové reklamě
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klégr, Aleš
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 14. 09. 2011
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato práce se zabývá tématem lexikální antonymie v diskurzu anglické reklamy. Cílem práce je identifikovat techniky jazyka reklamy na základě využití antonymie a popsat jejich manipulativní strategie. Práce se člení na dvě ...
The thesis deals with the relation of semantic opposition in the discourse of advertising. The aim of the thesis is to identify the techniques of advertising language based on the use of antonymy and describe their ...
The thesis deals with the relation of semantic opposition in the discourse of advertising. The aim of the thesis is to identify the techniques of advertising language based on the use of antonymy and describe their ...