Hledat
Zobrazují se záznamy 1-7 z 7
The role of the mother tongue in EFL classes
Role mateřského jazyka ve výuce angličtiny
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gráf, Tomáš
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 14. 09. 2015
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tématem práce je využití mateřského jazyka ve výuce cizích jazyků. V posledních dvou dekádách se v odborné literatuře objevuje nastupující trend, který mění dosavadní spíše negativní vnímání role mateřštiny a hledá pro ni ...
This thesis focuses on the use of the mother tongue in foreign language teaching and learning. Recently there has been a notable shift towards promoting the use of the mother tongue. The theoretical part of the thesis maps ...
This thesis focuses on the use of the mother tongue in foreign language teaching and learning. Recently there has been a notable shift towards promoting the use of the mother tongue. The theoretical part of the thesis maps ...
The role of English in the globalized world and its reflection in current teacher training manuals
Didaktická reflexe globálních angličtin v učebních textech pro učitele angličtiny
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Quinn Novotná, Veronika
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 07. 09. 2016
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá didaktickou reflexí globálních angličtin (GEs) a angličtiny jako lingua franca (ELF) v současných učebních textech pro učitele angličtiny. Teoretická část práce představuje dosavadní výzkum v ...
The present thesis is concerned with the reflection of Global Englishes (GEs) and English as a Lingua Franca (ELF) in current teacher training manuals. The theoretical part introduces research into GEs and ELF with an ...
The present thesis is concerned with the reflection of Global Englishes (GEs) and English as a Lingua Franca (ELF) in current teacher training manuals. The theoretical part introduces research into GEs and ELF with an ...
The role of metalanguage in ELT
Role metajazyka ve výuce angličtiny jako cizího jazyka
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gráf, Tomáš
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 07. 09. 2016
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: (česky) Tato diplomová práce se zabývá problematikou role metajazyka a metalingvistické terminologie ve výuce angličtiny jako cizího jazyka na českých gymnáziích. Na koncept metajazyka a metalingvistické terminologie je v ...
(in English) The thesis deals with the topic of the role of metalanguage and metalinguistic terminology in English Language Teaching at Czech grammar schools. The concepts of metalanguage and metalinguistic terminology are ...
(in English) The thesis deals with the topic of the role of metalanguage and metalinguistic terminology in English Language Teaching at Czech grammar schools. The concepts of metalanguage and metalinguistic terminology are ...
A native speaker as an EFL teacher
Rodilý mluvčí jako učitel angličtiny
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gráf, Tomáš
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 27. 05. 2013
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: A Native Speaker as an EFL Teacher Rodilý mluvčí jako učitel angličtiny Miroslav Ledvinka Abstrakt Úvod: Hlavním cílem práce je postihnout význam a úlohu rodilých mluvčí ve výuce angličtiny jako cizího jazyka v kontrastu ...
A Native Speaker as an EFL Teacher Rodilý mluvčí jako učitel angličtiny Miroslav Ledvinka Abstract Introduction: The principal aim of this thesis is to determine the role and significance of native speaker teachers of ...
A Native Speaker as an EFL Teacher Rodilý mluvčí jako učitel angličtiny Miroslav Ledvinka Abstract Introduction: The principal aim of this thesis is to determine the role and significance of native speaker teachers of ...
Introduction to ELT Methodology - Learning Languages
Didaktická propedeutika pro studenty angličtiny FF UK se specializací na učitelství AJ
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mothejzíková, Jarmila
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 14. 09. 2011
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Diplomová práce pøedstavuje teoretické zázemí pro pøípravu portfolia pro kurz Didaktická propedeutika pro studenty angliètiny na FF UK. Tento pøípravný kurz didaktiky by mìl sloužit jako úvod do pøedmìtu pro budoucí uèitele ...
The thesis presents a theoretical framework for the preparation of a portfolio for the course Didaktická propedeutika pro studenty angliètiny na FF UK. This preparatory course in didactics should serve as an introduction ...
The thesis presents a theoretical framework for the preparation of a portfolio for the course Didaktická propedeutika pro studenty angliètiny na FF UK. This preparatory course in didactics should serve as an introduction ...
Teacher's attitudes and beliefs regarding English grammar teaching
Přístupy a postoje učitelů k výuce gramatiky angličtiny
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gráf, Tomáš
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 09. 02. 2015
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: (česky) Tato diplomová práce se zabývá přístupy a postoji učitelů k výuce gramatiky v hodinách anglického jazyka na českých středních školách. Vychází z předpokladu, že rozhodnutí a konání učitelů v rámci výuky cizího ...
(in English) This diploma thesis focuses on teachers' attitudes and beliefs regarding English grammar teaching at Czech high schools. The thesis is based on the assumption that teachers' decisions and actions in ESL and ...
(in English) This diploma thesis focuses on teachers' attitudes and beliefs regarding English grammar teaching at Czech high schools. The thesis is based on the assumption that teachers' decisions and actions in ESL and ...
Language and content integration models in ELT
Modely začlenění odborné přípravy do výuky anglického jazyka
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gráf, Tomáš
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 10. 09. 2014
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato diplomová práce z oblasti výuky anglického jazyka se zabývá problematikou integrace jazyka a obsahu v širokém smyslu. Pojednává tedy nejen o CLILu, ale i jiných modelech výuky angličtiny založené na obsahu, zejména ...
The thesis focuses on the topic of language and content integration in ELT in a broad sense, i.e. it discusses not only CLIL but also other models of content-based teaching, viz. ESP (English for Specific Purposes), EAP ...
The thesis focuses on the topic of language and content integration in ELT in a broad sense, i.e. it discusses not only CLIL but also other models of content-based teaching, viz. ESP (English for Specific Purposes), EAP ...