Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 42
The position of scene-setting adverbials in English and Czech. A comparison on the basis of parallel texts
Postavení scénických příslovečných určení v angličtině a češtině. Srovnání na základě paralelních textů.
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Dušková, Libuše
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 16. 09. 2013
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Předmětem této diplomové práce je zkoumání a porovnání pozice scénických určení na základě anglicko- českých paralelních beletristických textů. Tato práce si klade za cíl zjistit nejčastější pozice nevětných scénických ...
The subject of the presented paper is the analysis of the position of scene-setting adverbials based on parallel texts. The aim of the study is to find out the most typical position for placing of such adverbials realized ...
The subject of the presented paper is the analysis of the position of scene-setting adverbials based on parallel texts. The aim of the study is to find out the most typical position for placing of such adverbials realized ...
Motivation in ELT of Advanced Learners
Motivace ve výuce anglického jazyka u velmi pokročilých studentů
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gráf, Tomáš
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 07. 09. 2022
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: (in English): The thesis aims to explore the role of motivation and demotivation in advanced English learners on their journey to make further language progress. Further, the thesis looks at the difference between advanced ...
(česky) Cílem práce je prozkoumat roli motivace a demotivace u pokročilých studentů angličtiny na jejich cestě za jazykovým pokrokem. Dále se práce zabývá rozdílem mezi pokročilými studenty, kteří studují anglický obor na ...
(česky) Cílem práce je prozkoumat roli motivace a demotivace u pokročilých studentů angličtiny na jejich cestě za jazykovým pokrokem. Dále se práce zabývá rozdílem mezi pokročilými studenty, kteří studují anglický obor na ...
Conceptual Metaphor in Female Stand-Up Comedy
Konceptuální metafora v ženském stand-up humoru
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vašků, Kateřina
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 07. 09. 2022
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: This diploma thesis investigates the usage of conceptual metaphor by female stand-up comedians. The theoretical part discusses the Conceptual Metaphor Theory, the Blending Theory, theories of humor and the relation between ...
Tato diplomová práce se zabývá využitím konceptuální metafory v rámci ženské stand-up komedie. Teoretická část práce představuje teorii Konceptuální metafory (Conceptual Metaphor Theory), teorii Konceptuální integrace ...
Tato diplomová práce se zabývá využitím konceptuální metafory v rámci ženské stand-up komedie. Teoretická část práce představuje teorii Konceptuální metafory (Conceptual Metaphor Theory), teorii Konceptuální integrace ...
The use of the comma in the multiple sentence in English: an analysis of the English conventions and style specifics of the comma in academic prose
Užití čárky v anglickém souvětí: Analýza konvencí a stylových specifik čárky v odborném textu
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Brůhová, Gabriela
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 18. 06. 2020
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: The present thesis analyses the use of the clausal comma in academic prose. The aim of this diploma thesis is to examine the hypothesis of relative inconsistency in the use of the comma in a multiple sentence formed by a ...
Diplomová práce analyzuje užití větné čárky v odborném textu. Hlavním cílem práce je ověřit hypotézu relativní nekonzistentnosti užití čárky v anglickém souvětí mezi rodilými mluvčími. V současné angličtině převažuje ...
Diplomová práce analyzuje užití větné čárky v odborném textu. Hlavním cílem práce je ověřit hypotézu relativní nekonzistentnosti užití čárky v anglickém souvětí mezi rodilými mluvčími. V současné angličtině převažuje ...
The principle of end focus in the English clause and the means of its realization. A comparison of older and contemporary literary text
Základní rozložení výpovědní dynamičnosti v anglické větě a prostředky jeho realizace. Srovnání starších a současných beletristických textů
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Dušková, Libuše
Datum publikování: 2010
Datum obhajoby: 15. 09. 2010
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato práce se v rámci teorie o aktuálním členění větném zaměřuje na prostředky realizace základního rozložení výpovědní dynamičnosti (tedy řazení částí výpovědi na téma-přechod-réma) v anglické větě. Na materiálu starší a ...
In the present study we have attempted to determine the means of realization of the end-focus principle in the English clause. Conducting an analysis of two sample literary texts, an older one and a contemporary one, the ...
In the present study we have attempted to determine the means of realization of the end-focus principle in the English clause. Conducting an analysis of two sample literary texts, an older one and a contemporary one, the ...
Current trends in teaching listening
Aktuální trendy ve výuce poslechu
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gráf, Tomáš
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 07. 09. 2016
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá současnými trendy ve výce poslechu tak jak jsou prezentovány v řadě článků publikovaných v různých žurnálech a především v knize Johna Fielda: Listening in the Language Classroom, který ...
The present thesis is concerned with the current trends in teaching listening as they have been presented through a number of articles in various journals and mainly in the book by John Field: Listening in the Language ...
The present thesis is concerned with the current trends in teaching listening as they have been presented through a number of articles in various journals and mainly in the book by John Field: Listening in the Language ...
Available and responsible as modifiers
Atributivní užití adjektiv available a responsible
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šaldová, Pavlína
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 10. 09. 2019
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: The objective of the thesis is to describe and compare the modifying uses of two adjectives which can appear both as premodifiers as well as bare postmodifiers, namely available and responsible. Both modifying positions ...
Cílem diplomové práce je popsat a porovnat užití adjektiv available a responsible coby modifikátorů, které se bez komplementace mohou vyskytovat v pre i postnominální pozici. Analýza obou modifikačních pozic se zaměřuje ...
Cílem diplomové práce je popsat a porovnat užití adjektiv available a responsible coby modifikátorů, které se bez komplementace mohou vyskytovat v pre i postnominální pozici. Analýza obou modifikačních pozic se zaměřuje ...
English as a Lingua Franca in Europe and Asia: teaching policy on the ground
Angličtina jako lingua franca v Evropě a v Asii: Výuková politika v praxi.
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Sherman, Tamah
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 06. 09. 2017
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: The present thesis considers the topic of English as a Lingua Franca as it is perceived and experienced by three groups: the ELF research community, ELT professionals, and ELF users themselves. This thesis first presents ...
Diplomová práce se zabývá otázkou, jak angličtinu jako lingua franca (ELF) vnímají tři skupiny: výzkumníci zabývající se ELF, vyučující angličtiny (ELT) a samotní uživatelé ELF. V práci jsou nejprve představena teoretická ...
Diplomová práce se zabývá otázkou, jak angličtinu jako lingua franca (ELF) vnímají tři skupiny: výzkumníci zabývající se ELF, vyučující angličtiny (ELT) a samotní uživatelé ELF. V práci jsou nejprve představena teoretická ...
Anticipatory "it" objects
Anticipační "it" v předmětu
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Malá, Markéta
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 29. 05. 2012
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Predkladaná práca sa zaoberá postpozíciou predmetu v angličtine a je založená na analýze príkladov získaných z Britského národného korpusu (BNC). Skúmaným javom je použitie anticipačného it predchádzajúceho extraponovanej ...
The present study focuses on object extraposition in English based on an analysis of corpus findings. The construction in question comprises a monotransitive verb complemented by it which anticipates an object nominal ...
The present study focuses on object extraposition in English based on an analysis of corpus findings. The construction in question comprises a monotransitive verb complemented by it which anticipates an object nominal ...
Strong adjectival forms in Early Middle English: a syntactic and FSP perspective
Silné tvary raně středoanglických adjektiv z hlediska syntaktického a aktuálního členění větného
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Čermák, Jan
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 10. 09. 2014
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Předkládaná diplomová práce vychází z korpusové analýzy a zabývá se silnými tvary raně středoanglických adjektiv. Formální rozlišení mezi tvary slabé a silné deklinace přídavných jmen v průběhu období střední angličtiny ...
The Master's thesis proceeds from a corpus-based analysis and focuses on strong forms of Early Middle English adjectives. A formal distinction between weak and strong adjectival forms had disappeared during the period of ...
The Master's thesis proceeds from a corpus-based analysis and focuses on strong forms of Early Middle English adjectives. A formal distinction between weak and strong adjectival forms had disappeared during the period of ...